AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
816

Lampa trasig i instrumenteringen e34

su
198
surre77
523-00 M
Har en lampa som socknat i instumenteringen på min 535 är den högra som går till haval varvräknaren o tempm.
Någon som bytt den? är det underifrån man gör det? Hittar inget på mekartips..
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
ta bort ratten. sedan 2st skruvar till instrumentet (sitter uppåt i instrument panelen) och byt lampan.. Tar max 5min. Har aldrig varit med om någon bil som är så smidig som E34 att ta bort instrumentet,
su
198
surre77
523-00 M
ok tack för tipset :D
Da
154
Daniel.Clausen
Bmw X5 4.8is -04
hejsan men tänk på att dra pluskablen till batteriet. För när jag byttade den där lampan sedan så när jag fick ihop det så började airbag lampan att lysa.

MVH Daniel

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

måste man på bmw för att släcka den? va tar dom för det?
wa
5
wauxvall
540iA touring -94b
bytte belysningen i instrumentet och tog ej bort + polen och airbag lampan började lysa, HMM läs mera på forumet innan man skruvar lärde jag mig idag, fick dock ett tipps att bryt strömmen någon timme o prova, skall ner och göra det nu.

wa
5
wauxvall
540iA touring -94b
man behöver inte ta bort ratten för att ta ur instrumentet. man vinklar in instrumentet i ratten när ratten e längst ut och vrider den så kommer instrumentet ut

bytte ut m-ratten mot en snyggare lite mindre sportratt, vilket resulterade i att jag var tvungen att ta bort ratten för att byta lampor, ändå är det lättare än på många andra bilmodeller mvh johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.