|
|
|
|---|---|
| ÄNTLIGEN kom min 740iA! Fick vänta nästan en månad men det var det värt. En otrolig uppgradering från bilen jag körde innan (också en 740, av "annat" märke dock). Första tankningen bjöd dock på en överraskning .. det verkar inte gå att föra in bränslemunstycket så långt att det sitter fast, försöker jag så verkar inte bensinen komma ned ordentligt (munstycket klickar som om tanken vore full och pumpar inte). Håller jag munstycket i handen lite längre ut så går allt bra, men då måste jag stå och hålla i det under hela tankningen, det ramlar ner om jag släpper. Ett mindre irritationsmoment, ska det vara på det viset? | |
|
Samma på min 750, irriterande. BMW CS #5139 |
|
|
jag har med samma problem. men man kan hänga munstycket på den sista lilla böjen som finns på den. Detta är ju samma på alla E38:0r. Der schönste Wagen von allem |
|
|
Jag vrider munstycket ca 45grader medsols, då kan jag (oftast) tanka utan att överfyllnadsskyddet löser ut. På min Alfa måste jag vrida munstycket uppochned (180grader) :-) Mvh. /Kjell |
|
|
Jag gör som baader...funkar perfa... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
hade samma fel på förra e30in och har det på nuvarande...skjuter man in munstycket hela vägen slår det av efter bara ett par lite om ens det, låter man det dock hänga längre ut så funkar det..dom första gångerna höll jag ändå i det för jag var övertygad om att det skulle flyga loss och jag ville inte betala pengar för massa bensin som hamnar på marken :) men det funkar perfekt.. på e36an var det inte så... MVH Johan K |
|
| Tack för tipsen! Skönt att inte vara ensam om problemet. I övrigt har bilen faktiskt varit helt perfekt, men även solen har sina fläckar... ska nu testa lite varianter nästa gång jag är och tankar. Som bilen drar nu i början lär det väl inte dröja länge... ;-) | |
|
Har samma problem med min E32 735 jag bruka inte föra in munstycket helt, utan drar ut den lite då funkar det |
|
|
Beroende på vilken mack/pump jag tankar på så upplever jag ibland samma sak på min E38:a. En vridning av mynstycket i 180 grader medsols löser då problemet och man behöver inte hålla i under tankning. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Har samma problem, men det är bara när jag tankar hos preem, men hos shell funkar det utan att man behöver krångla! mailade till preem ang problemt, "de skulle" se över pumparna, det tankas en del bensin i dessa bilar, så de är sugna att dessa bilar kommer till dem! |
|
| Har samma fenomen på min e39 när jag är på macken,brukar stå och hålla lite för säkerhetsskull. | |
| Tjejen brukar ha problem att tanka vår e39 99/6 på grund av detta. Speciellt jobbigt är det riktigt varma dagar... Jag har kommit på att man kan lirka lite så att man får in luft samtidigt som soppa i tanke och då funkar det. Men så till frågan: Varför blir det så, är det något som är fel, eller är det något man får leva med??? | |
| Ja, ska man tanka 100l orkar man ju inte stå å hålla i handtaget hela tiden. Då får man ju disco-bråk i ryggen. :) | |
HZRobban |
Hehe, man lär sig hitta knepet med att få den att tanka automatiskt :P Fungerar det inte att hänga den på sista "snäppet" så pröva vrid den lite så fungerar det utmärkt! :D |
HZRobban |
k1mzo, och E38 =) |
| för liten vinkel på röret ner i tanken så bensinen slår tillbaka i pumphantaget och stänger av, har en audi och den har mycket brantare rör och stänger inte av sig som BMW,n gör på alla mackar jag testat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.