|
|
|
|---|---|
|
Blir så trött, ett fel i kylsystemet per månad. Först vattenpumpen sedan expansionskärlet nu kylaren, kul kul kul...... Ställer mig lite undrande hur era bilars kylsystem funkar.. Efter kärl bytet var det ett helvete att få vattnet att cirkulera verkade som att termostaten inte ville öppna.. Kan nämna att efter vattenpumpsbytet var det inga problem?? Tycker nog också att kylar slangarna är väl hårda.. Men jag kan ju inte påstå att jag kände på dom innan att jag började få problem med kylsystemet... En fundering är ju att termostaten inte öppnar nog mycket därför ett högt tryck i slangarna. Men jag blir inte klok på detta fenomen skulle inte någon av slangarna skjuta före kylaren eller kärlet?? Funderar nu alvarigt att byta bort bilen, ny kylare på BMW 4500 trevligt mysigt och det är väll lika bra att byta termostat och alla slangar också eller? Den som köper mest glykol vinner............ | |
|
Börja med kylarlock,är ett ganska vanlig problem bmw haft på senare tid.Om inte locket fungerar som det ska så får alla komponenter i kylsystemet stryk. Kommer ihåg när jag blev inkallad för gratisbyte av lock på en 735a för 5-6år sen,sa åt verkstadskillen att nu när locket skutit min kylare så får ni byta den med.Fick ett gapskratt tillbaka nädu det ingår inte.Är förövrigt enda gången jag varit på verkstad. Så alla BYT KYLARLOCK INNAN NÅT ANNAT GÅR ÅT PIPAN. Mvh/Micke |
|
|
Länk 2004-12-17 kan du läsa lite om kylarbyte... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| va kostar kylarlocket på bmw? | |
| 15 dollar på Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.