|
|
|
|---|---|
|
Hej! har ett mystiskt fenomen på min m3 93,a när jag kör med bilen och frikopplar och låter den gå ner på tomgång så går den jämt och fint tomgången ligger runt 1000 varv, men så fort jkag stammar bilen (alltså står still) då sjuknker den ner mot 700 varv och går som en fiskebåt..;) någonm som har någon ideé om vad som kan strula..;)!? Tack på förhand /Jimmy | |
|
Välkänt "fenomen" på 3.0 verkar det som, samma här....haha! fiskebåt var huvet på spiken... Verkar inte finnas någon patentlösning på problemet tyvärr, men värt att kolla om den tar tjuvluft någonstans, att stiften är fräscha & av rätt typ etc... |
|
|
Ja precis som en fiskekutter låter det..;) fick du ordning på din då eller drar du fortfarande upp torsk..;) *asg* ha det //Jimmy |
|
|
men min han går ju bra om man rullar typ i 30 km/h och frikopplar men att biolen fortfarnde rullar och släpper ner han på tomgång så gå¨r den ju inte så?! va din på samma sätt? //Jimmy |
|
Krickan4 |
Luktar det soppa också eller bara avgaser? Min gjorde så men nu är det fixat det var en Lamda som var kass på min! |
|
bytt lambda på min i går, men inte så mycket bättre! |
|
| har haft precis samma symtom på min m3a för en del år sedan ( 93 ) efter mycket meck visade det sig att styrenheten till vanosen var trasig ( hc värde ca 800 ) . styrenheten till vanosen i 3,0 sitter framför handsfacket ifrån motorrummet sett ! efter lödning i boxen, hc 34 och gick som en dröm ! mvh Mattias | |
|
har bytt till en annan begagnad box, samt haft uppe dem och kollat efter löd strul,. men inte hittat något...:! //Jimmy |
|
Mr M3 |
vilka kollar dessa boxar och vad kostar det? |
|
Mr M3: vad menar du med att kolla dessa boxar? felkoder i boxen kan bmw verkstad kolla eller verkstad som har tillgång till Bosch "dator" //Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.