AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
650

Värdering av en e30

To
12
Tobac
320i 2d -88
Är sugen på en lite piggare BMW och ska sälja min 320i -88 coupé. Men jag har faktiskt ingen aning om vad den kan vara värd. Skulle behöva lite hjälp med värderingen.

Lite info:

19600mil, taklucka, checkkontroll, 15 tums alu med åretruntdäck(nästan nya), hartmann slutrör.

Bilen är importerad 2003, aldrig körd på vintern i sverige och i stort sett helt rostfri både under och i lacken. Små lacksläpp från stenskott i skärmkanter är nyligen åtgärdat, fint jobb. motor och vxl-olja, oljefilter, kamrem, luftfilter nybytt.

Den är välskött med fräsch framvagn, stötdämpare, bromsar etc.
Verkar vara välservad men dock ingen dokumentation från tyskland. Alla besiktningspapper från sverige finns, inga anmärkningar. 3 ägare i sverige inkl. mig from april 2004.

På minussidan: Det finns en repa rakt över motorhuven (skadegörelse) och lite mer smårepor som man får räkna med på en 17 år gammal bil med originallack. Tyget i förarstolen är lite slitet (För övrigt mycket fräsch invändigt). MVG saknas. Inte värme i stolarna. Tankmätaren kan strejka ibland när den stått i fuktig miljö.
Kommer att säljas nybes och skatt i juni.

Värde?
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ca 12.000.- säger jag.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Räkna med smårepor bara för att bilen är gammal?
Antingen är bilen välvårdat och repfri eller så är den i bruksskick och har små defekter.

Mellan 10-15kkr gissar jag på, eventuellt lite till om du lyckas hitta en köpare som uppskattar en fin e30.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
To
12
Tobac
320i 2d -88
Sätter ut den för 16' så får jag hoppas att nån uppskattar att den är rostfri och går fint maskinellt sen bortser från lackens defekter.

Om lacken är original och ej åtgärdad på en 17 år gammal bil så är det väl rätt självklart att den har små defekter. Repor från dörrar, oförsiktiga människor som går förbi etc. Sånt som man själv inte kan rå för. Men visst är lacken i bruksskick, inget utställningobjekt direkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.