|
|
|
|---|---|
marw |
Hejsan leta lite info om tuning till min bil. Kommer över denna artikel från IT universitet i Kistas server. Länk Kan vara kul för folk med 323 och 523 att titta på. Känns kul veta man har en bil som är lite starkare än vad som anges. |
| Jag vet inte men jag är nog skeptisk, provkör en 523 och en 525 med samma miltal och nog skiljer det mer än 6 hp, men det är min åsikt. | |
|
Har varit uppe många gånger innan... vissa tror att M52B25/M52TUB25 är något av ett underbarn bland BMWs motorer och att BMW medvetet angivit en längre effekt på papprena... andra vet att det inte är så.... :-) ///M som i MUGGE. |
|
|
Mugge; ...og hvordan vet du at det ikke er så ? :-) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
När jag skrev att andra vet att det inte är så, menade jag att båda sidor är helt övertygade om att de själva har rätt... Personligen tror jag inte på att M52B25/M52TUB25 är speciellt mycket starkare än vad BMW anger. ///M som i MUGGE. |
|
| Den artikeln känns ju väldigt trovärdig. Finns inte en källhänvisning eller någon som helst beskrivning av genomförandet. Hur många bilar testades och vilka var förutsättningarna? Om nu personen som knåpat ihop sidan är Assistant Professor borde han ha bättre koll på vad som gäller beträffande tekniska rapporter, artiklar o dyl. | |
marw |
Teknikens värld har kommit fram till samma sak. Ska försöka hitta en länk. |
| Finns flera trådar om detta. Teknikens värld har mätt mellan 166-169 hk på bakhjulet på 170 hk motorn vilket bör vara minst 185 hk i motorn med normal effektförlust. Man kan jämföra detta med att 2,8 liters motorn på 193 hk har enligt samma tidning 183 hk på bakhjulen vilket borde motsvara närmare 200 hk under huven. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.