|
|
|
|---|---|
|
Stackars lilla Chris har fått stå ut med mycket negativ kritik (inte bara här på BMWPower) för de senaste karossdesignerna, inte minst 7-serien. Men nu tycker jag att det är dags att vi här på forumet slutar gnälla och ger lite förslag på hur vi helst skulle vilja att BMW förändras exteriört. För vi är väl överens om att en designförändring med tiden är ett måste även om tidigare årsmodeller skiner som solen i våra ögon. Kom med förslag! roadZter | |
|
Ganska intressant att detta "inlägg" fått NOLL svar hittills. BMWPower's besökare tycker tydligen att det är lättare/roligare att skriva negativa kommentarer istället för att komma med förslag och mer konstruktiv kritik. Ingen med kompetens inom industridesign eller liknande som kanske kan ge ett förslag på 2000-talets "hajnos"? roadZter |
|
BMW E39 |
Tjena! Tänkte bara säga att det är ganska så svårt att beskriva en bils utseende med ord...iaf för mig! Men visst, Chris har fått tillräckligt med dålig kritik! Mvh Matteus "Målet är ingenting, vägen är allt" :) |
|
Eftersom Bangle hämtade inspiration från 507:an till z8:an så vore det väl rimligt att "låna" lite linjer från 502:an (barockängeln) till 7:an. Fast jag tror att han till viss mån redan har gjort det. I alla fall vad det gäller bakluckan som i bägge fallen är halvt utanpåliggande. I övrigt skulle man kunna ge den följande: * Eleganta, diskreta och snyggt slimmade gälar. * Ta tillbaka listerna på dörarna (det blir faktiskt snyggare eftersom man kan relatera karossens grundlinje till någonting) * Göra täckglasen till de främre strålkastarna mer diskreta och eventuellt sattsa på en lätt oval form på strålkastarna. * Inte göra njurarna bredare men göra dem med "veck" som på faceliftade treserien * Kanske en ny variant med blinkers elegant inlagda nedanför kofångaren (som på bl.a E28) istället för att, som nu, rubba harmonin mellan njurarnas och strålkastarnas överkant genom att ha blinkersen som någon slags ögonskugga. Bara några ideer. Men när man har sett nya sjuan live med silvermetallic-kulör så är den faktiskt riktigt lyckad som den är... |
|
|
Första gången jag såg nya 7-serien tyckte jag att den såg förj***ig ut, men tänker man efter så har väl BMW's bilar alltid sett lite annorlund/ovanliga ut, exvis E28:an med en front som lutar åt "fel" håll, det gäller ju iofs alla äldre BMW. Nu har jag vänjt mig vid nya sjuan, tycker den är riktigt snygg!! Z8 är snyggast =) MVH Nisse |
|
|
har själv en 745i och jag tyckte att den såg lite väl underlig ut, men som sagt man lär sig att tycka om den. Förövrigt är det jäkligt fin bil både körmäsigt och elektronik mässigt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.