AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.431

Vilket luftfilter till en 540 anser ni bäst?

Tänktye köpa mig ett luftfilter, kanske ett öppet. Men vafan skall man ha? Skule uppskatta lite åsikter i ämnet.
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Om du är ute efter effekt och hållbarhet så kör du med original

Om det är ok med lite lägre effekt pga varmluft in men du vill ha lite manligt parningsbrölande så går det bra med vilket öppet filter som helst.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Hej 540powermatte, välkommen till forumet!

Ovan finns en sökfunktion där du lätt kan söka upp massor med trådar där detta diskuterats fram och tillbaka. Om det är något som saknas i dessa trådar så fortsätt på aktuell tråd.

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Instämmer helt med BMW_MAN.

Mvh Björn
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Dock ska inte bröladets psykologiska effekt underskattas....

Titta på Harley Davidsson som förmodligen är väldens långsammaste och klumpiga motorcykel.

Den säljer bara på en enda sak. brunstbrölandet, utan det dånet hade den aldrig varit kult och kännts macho.....
be
76
beemer v8
528 touring 98,328cab 98 840 93
Sätt isåfall i ett sportluftfilter som passar i originalburken,dom öppna kan i vissa fall gå illa åt luftmängdmätaren om dom har för stort genomsläpp.Mvh Patrik

putte 540
Kör på K&N i orginalboxen artid: 33-2005
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Kan inte komma på någon anledning till varför man skulle vilja ha "sportfilter" i orginalburken förutom den "psykiska" effektökning möjligen :) Inget brunstbröl och sämre filtrering.

Är det effekt man är ute efter så byt orginalfiltret lite oftare istället.

Är det brunstbröl man söker så se ovan.

Mvh Björn
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Man kan göra hål i bakre ljuddämparen också. Då låter han garanterat som en jänkare med stor V8:a under huven!

Du kan få prova med mitt gamla system som ligger i skrotkontainern på en OK GDS - hall. hehe

Fan va skönt att slippa resonansen osv. Dock saknar jag mullret lite. ;-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.