|
|
|
|---|---|
GROL |
Jag ska starta en 528I -96 som stått i 2 år. Vad bör jag byta mer än olja filter etc före start? Mer som jag bör tänka på? Kom med tips och ideer? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håll koll på tempen är viktigast och att termostaten öppnar ordentligt, kan ha blivit luft i kylsystemet och då cirkulerar det inte som det ska. Kylvätskan ska bytas var 4 år. ///MVH Hasso Länk |
GROL |
Hasso, Tror du att bilen kommer att hosta igång lätt eller vad kan jag komma att få göra för att den startar? Tänkte efter start ta den till BMW för en stor service så man vet att allt är juste. |
| Bensinen kan ju tappat lite effekt,dragit till sig kondens osv..Själv skulle jag nog hällt i K-sprit samt fyllt på med lite ny bensin. | |
|
Hur kommer det sig att en sådan fin bil fått stå så länge ?? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Länk ...och var är ratten? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
GROL |
Jag tror att denna bil har varit offer för inbrott då man har stulit ratten. Bilen har stått i 2 år och ratten saknas. Jag har köpt en 3-ekrad m-ratt med multifunktion. Jag har precis köpt den på kvd bilauktion. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.