|
|
|
|---|---|
Reven |
Hmm inget jag har planerat att göra... Men man får ju lite idéer när man sitter å bläddrar i annonser. men vad krävs om man ska få på t.ex dessa fälgar? Länk Vet att det ser riktigt för stort ut på e34, men går det att få på de där dimensionerna eller måste man börja kapa i skärmkanterna eller något annat spännande? Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
|
De passar rakt på med 235/30-20 förutsatt att du har rätt inpressning ( spacers kan behövas).Är fälgarna bredare än 9" blir det nog kämpigt skulle jag gissa. Vet att 20*8.5 med 235/30 -20 passar rakt av på en M5 E34 (minns ej ET men det är mellan 15-20) |
|
Reven |
Så bakfälgarna blir en riktigt utmaning med andra ord? De på bilden täntke jag på efterssom de är 10". Men annars funkar det alltså, kul=) Nu fick jag något att fundera på ikväll, hehe... nja det är nog för stort trots allt men vore kul att se de där fälgarna på e34. Tack för snabbt och bra svar dawwe! Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
| 20" på en e34 skulle vara coolt men jag får börja rappa lika bra som xzibit för att ha råd :) | |
Reven |
ligger något i det du säger baader ;D däcken kostar ju en del för att inte tala om fälgarna =) Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
| Cool med 20 tum men det är lätt att komma upp i samma gummikostnad som bensinkostnad per mil.... | |
| "gummikostnaden" skulle bli hög på fler än ett sätt ifall man haft 20" hehe men å andra sidan skulle man drömma mardrömmar om trotoarkanter och refuger :( | |
Reven |
Ja det är ju inte lyckat att köra in i en trottoarkant heller, då skulle man förmodligen nämna ett å annat förbjudet ord=) Ingen som vet om man kan få på en 10" bred 20tummare bak på e34? vad ska det vara för et? Ska man använda smalare däck än vad som är till för fälgen? mycket frågor... =)! Jocke ___ Min röda pärla: Länk |
| man skulle nog inte kunna ha nån sänkning om man vill få plats med så stora fälgar. det är inte snyggt enligt mig, bilen blir för hög och 20" väger ju massor även om det är "lättmetall" | |
|
Hejsan. Jag har 20" 245/30 fram och bak 20" 275/30.. gick utan större problem. jag har bild om någon vill se..=) Riktigt fint.. nu är det bara resten av bilen kvar..=) |
|
|
Jag vill se :-) Mvh Henke |
|
| Jag med, så länge vi pratar e34 :) | |
Reven |
Skicka gärna bild till mig också! |
|
nu har jag skickat lite bilder via mail.. mvh mattias.. om ni har msn så kan jag lättare skicka över bilderna.. min msn: biffen67@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.