AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
631

E34 -89 rostlagning

us
8
usur
520iA -89
Tjena!
Tänkte höra om någon har några tips.
Jag har en 520iA -89 som jag trivs utmärkt med men hade tänkt byta upp mig till en 540 E34.
Saken är den att det har börjat bubbla bakom lacken på ena framskärmen och ena bakskärmen. Sedan är det något ljushuvud som backade in i mig då bilen stod parkerad så den andra bakskärmen har fått ett fint veck och en flaga ur lacken som släppt.
Jag var inne på en lackverkstad och hörde vad de ville ha för att fixa till de här grejerna och ca 7000:- skulle det gå på och då fattade jag inte riktigt vad de tänkt göra.
Känns som mycket pengar att lägga ner på bilen och jag tänkte höra om någon vet något enklare (billigare) alternativ.

Någon duktig hemmapulare som tar på sig sådant här i stockholmsområdet. Det viktigaste känns som att få stopp på rosten. Lite färgskiftningar får man ta på en bil i den här prisklassen.
Jag är totalt inkompetent själv på sånt här.

Som den står är den ju knappt värd något misstänker jag och fixar jag till den får jag aldrig igen pengarna.

Tips någon?

/Fredrik

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

framskärmen är enkel att fixa eftersom den bara sitter fastskruvad och kan tas loss lätt, så att det blir mkt enklare att jobba på. 7000 låter för mkt för så enkla saker. fråga på alla ställen du kan eller hör men nån om dom "känner nån" som kan lackera så blir det mkt billigare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.