AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
473

radio/stereo problem E34-535

323E21terror
När bilen inhandlades satt det en välljudande original radio/stereo i den...dvs ganska gammal då som satt i 89 när bilen var ny..det sitter högtalare bak i hatthyllan (2st totalt) och nere vid golvet fram vänster och höger om framstolarna (2st totalt) samt en på insidan av varje A-stolpe (tror de heter så). Alltså 6 stycken totalt i hela bilen vilket förmodligen alla känner till, saken är den att den lät mycket bra i början med bra och djup bas och man kunde spela mycket högt samtidigt som det lät bra hela tiden utan att slå igenom på något sätt.

Det finns en knapp som man kan trycka in för att få extra basljud och då tänds en liten röd lampa..denna fungerar inte och man kan inte använda denna funktion. Men det som är mest irriterande är att allt låter mycket sämre numera, tex jag kan inte skruva på basvredet någonting för såfort volymen ökas så låter det som det slår igenom i de bakre högtalarna vid hatthyllan. Men använder jag radion så går det att använda betydligt mer bas och volym utan att det låter illa. Jag bör nämna att det låter som det slår igenom nästan direkt..och man behöver knappt dra på någon volym att tala om. Jag undrar vad som har hänt egentligen? Det verkar underligt ifall högtalarna skulle vara spräckta bak när det bara sitter originalprylar i bilen samt att man kunde i princip spela fullt utan at det lät illa på något sätt tidigare.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.