|
|
|
|---|---|
|
Ja undrar vilken olja jag ska ha till min bil? Var uppe och fråga på verkstaden men de sa att man måste hissa upp o kolla exakt vilken olja man ska ha, är det nån som vet det på rak arm lr ska jag hissa upp den själv och kolla och i så fall vart står det nånstans? / KEN Länk | |
| Castrol transmax Z är den bästa vad jag har hört. Använder den själv nu efter att jag bytte på min! | |
|
OK jigga! kollade du under den vad det stod om olja ? / KEN Länk |
|
|
Tipper du skal ha ATF olje.. DXII, DXIII eller Transmax Z. Det beste er nok Transmax Z som jigga sa =) Men for å være sikker bør du sjekke hva som står på girkassen! Det står merket på siden av kassen, på høyre siden mener jeg. Det er lett å se :) |
|
|
OK Intrudah det är nog lika bra o göra d, tack för era svar :) / KEN Länk |
|
| Min skulle ha ATF olja så transmax Z var bäst :) | |
|
Det går även utmärkt att använda BMW:s "lifetime-olja" (MTF-LT1). Transmax Z är en bra ATF-olja som fungerar bra i lådor som inte kräver MTF-LT1 iofs... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan B men kräver min MTF ? | |
|
Lifetime-oljan infördes i samband med E46:an. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
OKi / KEN Länk |
|
|
Min E36 -98 har tydligen lifetime-olja, enlikt serviceboken så ska man aldrig byta i varken växellåda eller slutväxel. Jag skulle ju dock vilja byta ändå, men hur är det då, kävs det lifetime-olja om det var det från början eller kan man byta till de vanliga Castrol-oljorna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.