AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.653

Erfarenheter av däck: Marangoni Zeta Linea

Ma
31
Magic59
530dA Touring -01 E39
Är det nån här som kör eller har kört med Marangoni Zeta Linea däck så vill jag gärna höra erfarenheter, hur funkar det, ljudnivå, slitage, osv.

I mitt fall gäller det 235/45/17 på en 530d E39 Touring.

Tack
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nja, alltså, Marangoni är egentligen inget vidare däck, om jag skall vara ärlig. Vill Du ha ett rätt bra däck till samma pengar ungefär, så satsa på Hankook Ventus-serien. De har fått rätt bra betyg i förhållande till pris!

Mvh
Anders

BMW - Das Steht Dir Gut!
Jag tycker nog att Marangoni Zeta är ett helt ok däck, har kört ungefär 1000 mil på dom nu, men dom satt på bilen när jag köpte den så dom har gått betydligt längre än så och ska snart bytas ut. Funkar helt ok både i vått och torrt och biter skapligt vid inspirerad körning. Mina däck är i dimensionen 235/40-17. Ljudnivån har iallafall jag inget att anmärka på, men visst låter dom mer än mina dubbfria vinterdäck som är 195:or och sen så brukar väl däck föra mer väsen ner dom blir slitna enligt min erfarenheter. Eftersom dom satt på bilen när jag köpte dom så vet jag inte hur långt dom har gått men dom verkar inte ha slitits sådär jättemycket på mina tusen mil och jag skulle kunna tänka mig att köpa sådana däck "igen".
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Marangoni hittar man på nya hästkärror, där kanske dom hör hemma men inte på en E39 :)

///MVH Hasso
Länk
Första gången jag hör talas om märket maragoni.
Vågar inte fråga vilken motorolja du har i motorn...

Jag vill inte hacka på dig, men jag tycker det är tråkigt när man av någon anledningen inte vill montera ett vettigt däck som alla BMW borde rulla på.
Satsa på ett premiumdäck av de kända tillverkarna istället. kostar troligen mer men du åker garanterat säkrare, tystare och förmodligen längre.

Harris_85 :

Och bara för att du aldrig har hört talas om det så är det automatiskt skit eller?
GE:
Rätt uppfattat
Ma
31
Magic59
530dA Touring -01 E39
Tack för alla inlägg !

Det är inte så att jag är på väg att köpa Marangoni utan en sats Styling 32 fälgar och det sitter såna däck på och jag bara försöker ta reda på om jag direkt måste byta däck eller ska jag köra denhär sommaren med dom.

Just nu kör jag på Uniroyal Rainsport 1, och nästa däck blir sannolikt Goodyear Eagle F1.

Och en sak håller jag med om: har man "satsat" på en E39 med Sport-fjädring ska man inte spara några hundringar på billig-däck.
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
De där däcken lär ju knappst vunnit några priser direkt. Inte som vinnare i alla fall ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.