|
|
|
|---|---|
|
Hej, JAg har precis satt på HR 40/10 fjädrar och Bilstein dämpare runt om på min bil. Har bokat en fyrhjulsinställning nu på måndag den 2 Maj. Nu undrar jag om man kan använda deras standard värden för M3 E36 eller om man ska justera in något annorlunda? Är det någon som vet några bra värden för framvagn resp. bakvagn som man kan använda? Jag vill helst ha en insällning som är erbjuder ett mellanting mellan bra väghållning och "slitagebesparande" om Ni förstår vad jag menar. Kom med förslag, helst nu med en gång. mvh/Flisan | |
| Jag har bytt dämpare och sänkfjädrar på min bil. Har för mig att satsen sänkte 25mm runt om. Justerade min bil på däckia. I anordningen fanns inställning för orginal och för sänkt bil. Har kört 500mil hittills och är nöjd. Inga snedslitningar än. | |
|
när jag ställde min e36a för ett tag sen så var det på vianor och i deras apparat fanns också möjlighet att välja om bilen var utrustad m chassi (vilket är sänkt jämfört med vanligt) och eftersom min hade det så tog jag det....funkade bra.. MVH Johan K |
|
|
Har alltid gjort mina 4-hjulsinställning hos en av de lokala däcknissarna. Det går som jag fattat det att ställa antingen grader eller procent (rätta mig om jag kommer ihåg fel) Och den ena tar hänsyn till fälgar/däck och även sänkningar osv. Kommmer dock inte ihåg vilken, men bra väghållning får jag iaf. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.