|
|
|
|---|---|
| Har problem med bilen. Det är en SV-såld B3.3 -00 som rullat 8000 mil. När man kör i automatläge och den växlar mellan 4-5 så dunkar de ibland till med varierande kraft. Som en hästspark och det känns att det kommer bakifrån. Nån som vet vad det kan tänkas vara? | |
Philly |
diffen?? ///M Powa |
bmw alpina b3 |
skit det var inte bra har själv en sånt sen 99 ca 8500 mil den går som en dröm mvh |
|
Ja inte är det kul... men det är garanti på den... problemet är bara att det händer endast ibland och när killarna på bilfirman testat den så har det förstås inte hänt något. Dom hävdar att dom måste uppleva det själva för att veta var problemt finns... att de inte gör några större ingrepp annars! Snacka om att man är rättslös :( Vi har ju beskrivit var det dunkar till, att kraften kommer från bakaxeln när bilen växlar. Vad fan mer kan man göra... kanske anlita någon icke märkesverkstad å pröjsa själv? |
|
bmw alpina b3 |
pröjsa själv det ska du inte göra du har försäkring dom står för hela skiten mvh |
|
Hej NilsN: Jag är ingen expert på 3-serie E46 precis. Men på E34 så kan det bli liknande ljud om bakvagnsbussningarna blir slitna. Törs inte säga om det ser lika ut på våra bilar. Hade fel på min bakvagnsbussningar på min gammla 525 E34:a o då blev det liknande ljud |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.