|
|
|
|---|---|
|
Skall in med bilen på service och tänkte få lite tips på vad man kan göra för att extra vårda automatlådan. Tillsatsprodukter som denna har jag bara hört gott om tidigare. Men man har kanske inte hört hela sanningen. Filterbyte kan det vara något ? Något annat man skall be dom kolla över när dom håller på ? Slick-produkter på andra ställen, motor, styrservon, osv.... ? | |
|
Om du bara har hört gott om Slick50 och liknande, så har du inte hört mycket, eller är döv i värsta fall...... ;-) Fungerar din automatlåda som den ska nu, så ge fan i att slabba med märkliga överreklamerade mirakelprodukter. Hade dessa produkter varit så fantastiskt bra som reklamen skryter om, så hade dessa produkter fyllts i av biltillverkarna redan på fabriken. Men det gör de inte, och gissa varför..... Klicka på denna länk och scrolla ner en bit på sida två av tråden till ett långt inlägg, där finns det en hel del nyttigt att läsa som kanske gör dig mindre nyfiken att testa Slick50 och liknande... Länk Här kommer ännu fler länkar som kanske är intressanta att kika på innan man bestämmer sig för att köpa mirakelmedel... Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Här finns en drös länkar till som tydligt visar att man ljuger sig blåa i all reklam för div fantastiska oljetillsatser mm. Länk Som jag alltid sagt, låter det för bra för att vara sant, så är det oftast inte sant heller.... Om nu alla dessa tillsatser, som man i reklamen hävdar har de mest fantastiska förmögor och fördelar, verkligen är så bra som man påstår. Varför får då alla dessa på skallen (och tvingas betala mångmillionbelopp i straff) av bl a FTC för att just ha överdrivna löften i reklamen, att ha vilseledande reklam, att i reklamen påstå saker om oljor och motorer som inte är relevant, att hävda att produkten ger si och så många procent besparingar bättre effekt eller mindre slitage utan att ha godtagbara testresultat som styrker detta!!!!???? Spring nu och köp var sin flaska Slick 50 eller liknande, och visa att ni inte lärt er ett smack av det ni läser...... ;-) |
|
|
Blev ju ganska mycket info. på kort tid. Återkommer när jag plöjt igenom detta. Frågan kvarstår dock om det är något speciellt man skall tänka på ang. automaten. Filterbyte eller kanske ett oljebyte? Kanske något annat? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Oljebyte och filter är aldrig fel det är däremot att hälla i hokuspokusmedel i lådan. Nu är det ju inte så lätt att "hälla" i nått alls i lådorna som tur är kanske :) Man får trycka i oljan men tryckspruta. OCh det behövs 3 "byten" med kort intervaller för att "byta" all olja då man bar får ut ca en 1/3del vid filterbyte. ///MVH Hasso Länk |
|
Hmm....ALDRIG Slick 50 i automatlådor måste vara också mitt svar. Vill man få lamellerna i lådan att "slira som kullager" så kan man göra det,dvs förstöra denna låda. I vissa växlar/växellådor och hjullager kan man prova tycker jag men absolut INTE i t.ex lamelldiffbromsar eller automatlådor. Mvh Janne. |
|
|
Förtydligande>>>Dvs dem Slick 50 produkter som avses för t.ex hjullager,dvs fettet de saluför,läs noga på burken/förpackningen så att det inte blir fel där. Mvh Janne. |
|
HV-71 |
Vad är det för fel på gammal hedlig olja av god kvalitet?? Bätre att byta ofta om man såver dåligt på natten: Det är känslan inte farten! |
|
HV-71>>>? Mvh Janne. |
|
|
Ok,läste först nu lite av länkarna här ovan :) Visst,kan tyckas underligt att jag ändå tycker man kan testa t.ex fettet dem hade..Men jag vet om en fyrhjulsdriven vagn som dem fettade in hjullagren med slick 50 fett och den blev märkbart snålare efter behandlingen, rullade lättare. OK,visst kan det vara så att den före den behandlingen hade "0 fett" i lagren men de facto blev den snålare än innan ägaren gjorde "fettbehandlingen" . Även en växellåda till en Saab blev lättare att växla med slick 50 produkten...Har för mig att det var Teknikens värld som testade detta. Mvh Janne. |
|
|
Jag behandlade motorn med slick 50 i en gammal commodore för ett gäng år sedan. Själv körde jag kanske 300-400 mil med den när jag av nån anledning sålde den. 3 dagar senare tittade en vevstake ut. Om detta beror på slick 50 kan inte jag svara på men om man läser lite inlägg här så har man ju all anledning att bli skeptisk mot sån där smörja... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.