|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihop min kollega har problems med sin BMW BMW 320-98 E 36 Något ligger och bromsar vid bakdäcken och bilen känns trög och som någon satt en släpkärra bakom. Har bytt bromsskivor och bromsbelägg och kopplat upp den mot en felsökningsdator. Nu har kollegan snart kostat på bilen 10 talstusenlappar utan att ha fått något svar på vad det kan vara och problemen kvarstår Hemskt tacksam för tips o svar | |
|
antar att oken är uppsmörjda så att inte beläggen ligger emot skivan hela tiden |
|
| jo precis, problemet kvarstår dock .,, det fungerar bra i ca 100 meter men sen återkommer problemet | |
|
Hjullagert? Bytt? Hur långt har 320:n gått? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| bilen har gått runt 12.000 mil och de tror att de bytt hjullager | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Handbromsbackarna som har rostat ihop? Fungerar handbromsen ok på båda bakhjulen? Har man otur kan beläggningen släppa från själva bromsbacken (stommen) och då kan beläggningen kila fast sig mellan trumman och stommen. Ta loss hela bromsskivan och kolla! | |
|
Har haft samma problem på ett annat bilmärke. Talade med en som sa att det troligen var cordret i bromsslangarna som hade släppt. Då funkar dom som backventiler dvs slangen vidgar sig när man bromsar och tar sen inte med sig kolvarna i oken tillbaka. Jag bytte slangarna och sen funkade bromsarna som dom skulle och allting rullade lätt igen. Hoppas det kan hjälpa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.