|
|
|
|---|---|
|
Jag kör en BMW 530 Diesel som inte riktigt går som den ska. Tidigare tappade bilen i stort sett all kraft ovanför ca 2000 rpm. Man kände att kraften började komma när varvtalen ökade mot 2000 rpm, men dog sedan plötsligt ut. Den kom igen något efter några hundra rpm till, men det var verkligen inte mycket. För att råda bot bytte jag för ca en vecka sedan luftmassamätaren. Nu är bilen stark på höga varvtal men tappar fortfarande kraften lika markant strax ovanför 2000 rpm. Det känns väldigt tydligt om jag ger mycket gas, då bilen dör till i ett intervall på några hundra rpm, för att sedan "komma igen". Vad kan felet vara? | |
macloreen |
kolla på katalysatoren . |
| vevaxellägesgivaren , kamlägesgivaren. | |
|
Hej! Antar att du bytt luftmassamätaren på BMW-verkstad och att programvaran för denna uppdaterats - om inte är det ett måste! Mvh/Saij |
|
|
Hej Saji! Nix, bytte mätaren själv. Fick information av den Boschverkstad där jag köpte den att programvaran inte behövde uppdateras. De var viserligen först osäkra, men menade sedan att det inte skulle behövas. Ska kolla med dem igen! |
|
|
Min gjorde likadant, och till sist la den av... En av bränslepumparna behövde bytas, den andra pumpen bytte jag också då bilen var segstartad. ///Magnus |
|
|
Hej igen! Bytte på min (hustruns) förra 530d och vill minnas (trots Alzheimersdimmorna) att det VAR absolut nödvändigt att uppgradera prgvaran för LMM:en (reservdelen är ny version , tror jag). OBS det är bara BMW-verkstad som kan göra detta uppgraderingsjobb. "Originalsymtomen" liknar väldigt mycket de som jag upplevde innan mätaren byttes (+ att det saknades väl en 50 -60 hp). Mvh/Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.