|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat pitman-arms för 875kr paret inkl flygfrakt till sverige på ebay och undrar ifall några vill vara med och sambeställa. dessa kostar över 700kr STYCK på mekonomen. en bild på grejerna så att det inte blir nått missförstånd: Länk dessa passar till: E23 E24 E28 E32 E34 det skulle vara smidigast om ni bodde i västernorrland... | |
|
Är inte det där någon slags krängningshämmarstag till bakaxelbalken? Jag visste inte att det staget även kallades för "pitman-arms"... // Jögge Länk |
|
|
Pitmanarm(hjälpstyrarm på svenska). Nr 10 på bilden Länk Det på bilden är mycket riktigt en bussning till kränghämmaren bak och den kallas inte pitmanarm,nån som försöker blåsa dig? Nr 6 på bilden Länk |
|
|
Oj gick nog lite snabbt finns faktiskt en pitmanarm i bakvagnen. Nr 6 Länk Ber om ursäkt men enligt bilden ser det ut vid en snabb blick som kränghämmarbussningen,det var längesen jag grejade med det och just pitmanarmen bak minns jag inte alls. |
|
| ingen fara, jag behöver nya eftersom bilen svänger lite med bakvagnen i hög fart och man får parera med ratten. det e halva priset mot för sverige men han hade bara 3 par kvar. | |
| Vad gör den där pitman-armen? Kollde på mina och såg att de gick att rucka upp och ner en 5mm ungefär. Skall de sitta stumt eller? Hur påverkas bilen om de är defekta? | |
| Komplettering: Är de lätta att skifta? | |
| Länk | |
|
Baader: Köper man från USA så riskerar man ju att få betala tullavgifter här hemma i Sverige... // Jögge Länk |
|
| jag e mycket intresserad men när hade du tänkt beställa?? | |
|
Jögge38: jag har inte betalat tull på något jag köpt hittills. har iaf mailat affären och frågat ifall man får betala tull till sverige. troligen inte. lappen: så fort som möjligt. |
|
|
Är bilen bara svajig bak är det troligen silentblocken som behöver bytas. Pitmanarmen brukar ge oljud ifrån sig när den är sliten. Jag bytte ena på E32:an i helgen, men ljudet kvarstår. På besiktningen igår upptäcke man att det istället var ena silentblocket som var lite dåligt, men gav ingen anmärkning. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| jag tänkte byta allt men eftersom dessa är så dyra i sverige så köper jag dom från usa. | |
|
Baader: Ok, men det är ju jättebra i så fall. Då ska jag kika lite mer på ebay om man kan hitta något intressant. // Jögge Länk |
|
| kollade oxå på ett pedalset med tillhörande platta för vänsterfoten från ac snitzer. det skulle kosta lite över 250kr inklusive flygfrakt till sverige. jag skulle bli förvånad om det går att hitta liknande för under 1000kr här Länk | |
|
Pedalställ, låter intressant. Kontakta gärna mig om ni ska beställa. " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
|
Menar givetvis pedalset...;) " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
| snål som man är så frågade jag ifall man kunde få rabatt vid beställning av mer en ett par men icke. inte konstigt eftersom vi inte kommer komma upp i så stora "volymer" . tullavgift kunde dom inte svara på eftersom dom inte har någon kontroll över det men jag är nästa säker på att man inte behöver betala något. hur som hellst blir det billigare jämför med dom sjuka priserna på reservdelar i sverige | |
| ser att detta är en riktigt gammal tråd men iallafall så köp dessa på mekonomen i norge där kostar de bara ENDAST 145nok hur billigt som helst köpte ett par i veckan då en bekant jobbar där i norge =) | |
| var i norge. kan du hjälpa till??? | |
|
På mekonomen.no i norge... det är troligtvis ett registerfel men dom säljs för endast 145norska gå in på www.mekonomen.no klicka på webkatalog välj bilmärke "bmw" i detta fall sen e34, klicka därefter på din bilsort 518 - 540 sen "reservedeler". sedan på "bakstilling" o tadaa there it is art nr 09-60856. men tyvärr så skickar dom ej på postorder så du måste ha nån som handlar dom åt dig eller om du gör det själv |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.