|
|
|
|---|---|
| har bytt k-rem och vattenpump i en 325 ix.har inte kopplat lös någon el i motorn.bilen startade som den skulle innan jag började skruva.har ström i bilen och i startmotorn, men ingenting snurrar när jag vrider på nyckeln.bränslepumpen slår ej heller till.har provat att brygga relät till bränslepumpen och då slår den till.är det någon som har några tips. | |
|
Verkar vara många som har problem med tändningslåset på e30.... mitt gick sönder iallafall men då var det bara starten som försvan. Men de kan ju va de. Mitt var lite lustigt för det krånglade bara när det var varmt i bilen. Men förutom de så har jag nog inget tips. Alla säkringar är hela? |
|
|
kan vara bränslepumpen, det var det på min, får du gnista på tändstiften? är batteriet fräscht? |
|
Lundqvisten |
Har du ställt markeringarna rätt på det övre samt nedre kamhjulet? annars blir det ventilsallad. Kan ju annars vara så illa att det redan står i katastrofläge med så hårt motstånd att motorn ej orkar dra runt. (tur i oturen) så länge den ej drar runt. |
|
Hjälp Zigurd med detta problem nu! Blir så mycket enklare när vi skall felsöka till veckan. Motorn nollades efter konstens alla regler innan vattenpump och kamremmen byttes. Nollan behölls under hela proceduren. Det finns alltså ordentligt med kräm i batteriet och starthjälpen. Tomgånsgmotorn surrar som sig bör. Bränslepumpen surrar ej, dock så surrar den om man bryggar vid reläet. I princip allting surrar och klickar som sig bör. Men startmotorn varken klickar, surrar eller drar runt motorn. Mycket märkligt. Allting inklusive starmotorn fungerade felfritt innan operationen påbörjades. Assistans bitte! // bondenpaavo... M535i slö med automat?? Skulle inte tro det. |
|
Lundqvisten |
Men om motorn startade utan problem innan reparation så måste ju något ha gått snett? Har du fått dit fördelaren samt rotorn rätt? Alla kablar är ditsatta? Hur gjorde ni när kamremmen spändes? Har ni dragit runt motorn medurs ett helt varv för hand? stod då kamremsmarkeringarna kvar på samma ställe, eller hade de flyttat sig. Som jag förstår av din förklaring så slår ej startmotorn till? Startmotorn går ej runt alls? Men allting annat funkar? Vill minnas att det finns ett par lägesgivare som går att sätta fel, de sitter precis intill den stora diagnoskontakten. De går att sätta hur som helst, kolla om de sitter rätt? |
|
Startmotorn gick runt utan problem innan V-pumpsbytet. Fördelare samt rotor sitter rätt. Motorn är runddragen. Inga kontakter för några som helst givare är lossade. Förutom då tomgångs(vad den nu heter) samt LMM. Alltså, startmotorn reagerar inte på tändningen. Drar ej runt motorn. Solenoiden klickar inte till. Så, tips??? // bondenpaavo... M535i slö med automat?? Skulle inte tro det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.