AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.963

fläktmotstånd and e36

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Min kupéfläkt i 328:an slutade idag helt utan förvarning att fungera . Inget konstigt ljud eller annat utan bara helt död när jag startade den i fm. Allt går att reglera som vanligt på klimapanelen. Har kollat samtliga säkringar i boxen vä.fram (finns det fler?), alla är hela. Finns det något relä som sitter i säkringsboxen som har med fläkten att göra? Har den sk "stora" kliman. Några tips?

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Si
765
Simon01
120dM -08
Fläktmotståndet/fläktslutsteget har kanske pajat, jag fick byta mitt i vintras. Sök på fläktmotsstånd AND e36 så hittar du en del.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tack för tipset! Skall kolla under helgen.

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Frigjorde panelen under ratten så att jag kom åt att plocka ur sladdsockeln till fläktmotståndet. Tändningen var fortfarande tillsladen och fläkten startade omgåede så fort jag kom åt sockeln. Verkar tydligen vara lite skillnad på utseendet beroende på årsmodell. Mitt satt ivf. med två torx skruvar. Bytte omgående ut det gamla fläktmotståndet till ett nytt. Tack för tipset!

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
sp
5
spaceone
Bmw 320i - 98
hej jag har fått ett likdant fel på min 98àns 320 kan det var någoat annat fel som kan framkalla detta?
ma
16
makkan_
e30, 325i Touring -89
jag hade samma fel för några veckor sedan, allt jag gjorde var att ta ut mitt fläktmotstånd och slipa lite på kontakterna, har fungerat galant sedan dess

zo
1
zodac
316i -98
Kollade i min bil efter fläktmotståndet enligt guiden, vid gaspedalen, men den satt inte där. kan den sitta på nått annat ställe om man har AC?

har en bmw 316i -98
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.