|
|
|
|---|---|
calle56 |
skulle låsa bilen häromdan 525 -89. låset sög ner sej till dead lock direkt och efter det går det inte att komma in. när man försöker att låsa upp så känns det som det knäpper över i typ nått stag... någon som kan bryta sej in i en 525???. |
| man skall tydligen kunna lyfta upp handtaget och vrida nyckeln förbi öppningsläget. Jag har aldrig gjort det själv, men det finns några inlägg om detta. Jag tror att det är på högerdörren.. | |
| Hände mig när batteriet surade... Lyft i handtaget och vrid nyckeln samtidigt, det kan krävas lite trixande. | |
calle56 |
har testat att trixa med hantaget o låset men det händer inget.. vad kan va smidigast?? lossa jordpunkt under motor hoppas på att motorn släpper deadlock. ta dän rutlisten o börja fiska efter stag. eller är det smidigare att skjutan nu så han slipper lida???... hmmm ska köpa moppe.. |
|
calle, Vrid om nyckeln 90° (går bara åt ena hållet), lyft handtaget som om du skulle öppna dörren, vrid nyckeln ett halvt varv åt andra hållet. Släpp handtaget och vrid nu tillbaka nyckeln till nolläge så ska det gå att öppna dörren. |
|
|
Måste nästan krypa till korset och berätta om en liknande händelse som jag råkade ut för. Fast denna är väldigt idiotisk, men jag har inga problem att bjuda lite på mig själv... En kall morgon...(i Julas) går ut och startar bilen, inga problem, mjölkpaketet hoppar igång som vanligt. Stänger dörren och börjar skrapa rutorna (jag är ett miljösvin och låter därför motorn gå)....klick säger det och helt plötsligt låses hela bilen.....snacka om vad överaskad jag blev. Här stod jag med bilen igång och utelåst. I normala fall om man inte är så talanglös som jag så är det bara att springa upp och hämta reservnyckeln och låsa upp. I mitt fall hängde reservnyckeln på samma knippa som huvudnyckeln........talanglöst värre. Jag kände paniken börja komma krypandes...vad FN ska jag göra...i ren desperation ploppade det upp en bild i mitt huvud när jag står med en teglesten och hivar in genom sidorutan.....skulle ju funka. Jag vaknade till och samlade mig litet. Sprang upp i lägenheten och hämtade en skruvmejsel, tjejen undrade om jag glömt något...hmmmmmm var det enda jag fick ur mig. Smällde in den stora skruvmejseln i dörrlåset och vred om....låset gick upp. Givetvis gick låset sönder men det verkade inte vara speciellt noga om man använde en nyckel eller inte. Fick köpa nya lås och byta. Vad lärde jag mig av detta då? 1. Miljösvin drabbas alltid i slutändan 2. Tänk efter före (ha reservnyckeln på avsedd plats) Jag kan sätta en peng på att E34án lever, detta är den enda gången den låst sig "på egen hand". Det var allt / Wallace |
|
|
Tjena! Hade liknande fel på min 520i-88 E34... Här är ett par alternativ. 1) Öppna bagageluckan, ta bort skivan som sitter monterad mot baksätet. Ta dig "in" i bilen via skidluckan som sitter gömd där under. Du kanske får in en arm å kan veva ner rutan å klättra in den vägen. Dock får du inte ha elhissar då. =( 2) Kläm dig in under bilen och koppla på spänning på generatorn, (+) på generatorn (-) i chassie. Borde spänningsätta bilen tillräckligt för att kunna öppna dörrarna. 3) Har du inte låst dörren med så kallat deathlock så kan du kanske fiska "plopparna" till låstet på insidan av bilen. 4) Fortsätt jobba på med att låsa upp bilen med att vrida nyckel samtidigt som du håller upp handtaget, lyckas du så berätta hur du gjorde... Hoppas det hjälper.... Ha det! //Eson -------------------------------------------------------------------- Olyckor sker (nästan) alltid mellan punkt A & B Uppehåll dig därför så kort tid som möjligt på denna sträcka -------------------------------------------------------------------- |
|
calle56 |
hehe ja det är skönt att höra att man inte är ensam om problemen. TACK för tipsen ska åka iväg imorn o trixa lite |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.