|
|
|
|---|---|
|
*hehe*. Hur mycket tror ni man egentligen kan få för denna? | |
|
Betydligt mer än vad han har begärt för den om han hittar rätt köpare.. Vad? Tror du inte den är värd det? "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Den verkar ju vara ruggigt fräsch i alla fall! Kolla bilden på motorrummet. Svårt att värdera en sån här bil, då köparna är få. Men jag skulle gissa att att en rimlig summa är runt 200t. Och den står sig med all säkerhet bra i värde. |
|
| Om 20 år är den värd en halv mille.. | |
|
Jo, som sagt, för rätt köpare. Gäller bara att hitta denna också. Personligen tror jag han har svårt att få ut dessa pengar i Sverige. Hade jag varit i hans kläder hade jag försökt hitta någon broker i USA. |
|
|
Om 20 år är en halv mille ungefär som dagens 200 000... Min: Länk |
|
| Då kommer den att vara värd en miljon! Men jag tror som Stente, en sån här bil bör man sälja utomlands tex USA eller Tyskland. | |
|
Finns det nån på detta forum som hellre väljer den där än tex en mint condition M5 E39? En M1:a hade varit nåt annat. Nej, jag tror inte den säljs i närheten av 245 000:-, jag äter upp min hatt. Givetvis var den jättefin och allt, men när det kommer till kritan så väljer ni nog hellre en så ny bil som möjligt för dom pengarna. |
|
|
Inte en samlare eller verklig entusiast. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Alpinan för 169 är nog prisvärdare och mindre mil :) Men visst är bilen kalassnygg , den snyggaste av alla BMWmodeller enligt min åsikt och bilen är hyfsat "modern" än. Håller nog med att om man ska upp i dom prisnivåerna så är det nog USA som gäller. ///MVH Hasso Länk |
| Priset är säkert satt så att det finns utrymme för hejdlös prutning 70-80-90 tusen. | |
|
Skulle inte förvåna mig det minsta om den där gick för utsatt pris. Eller kanske ännu mer. Det finns folk med stort bilintresse och med mer pengar än vad dom behöver i detta land. Hade jag varit en av dom så hade jag inte tvekat en sekund. Pistolas: En "mint condition" e39 M5 betingar nog ett betydligt högre pris än 245". ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Carl Adam Andersén |
Den som såldes för 20 papp utan motor/låda förra året? |
|
Bilen ser ju ut att vara i ett fantasiskt originalskick. Med rätt köpare är ju allting möjligt... Bilar i den ålderskategorin ligger dock på botten av sin värdekurva, ännu inte gammelbil, fortfarande "bruksbil". Detta exemplar torde ju vara unikt, låt oss hoppas att den stannar i Sverige hos en ägare som har känslan för BMW och för originaliteten. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jag vet inte hur tillgången ser ut på de här bilarna men förmodligen är den väldigt, väldigt liten. En riktig entusiast är heller inte intresserad av exemplaren som rullat 20 tusen mil direkt. Sålänge allt är i originalskick så tycker jag inte priset verkar alldeles orimligt. Det är mycket pengar men kundkategorin som köper sådana här bilar resonerar inte "Men jag kan ju få en E39 M5 för de här pengarna". /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Detta är bilen som fick mig att bli perverterad vad gäller BMW, se min profil! :-) Antar att begärt pris är i högsta laget men samtidigt inte orimligt om en samlare dyker upp. Kanske man skall jämföra med prisbilden på en motsvarande M5 E28 för värderingen skall bli mer rättvis? Hoppas i alla fall att bilen vårdas ömt av nästa ägare och att den stannar i landet. Ratar man M5 E39 till förmån för denna kan man ju alltid täppa till truten på kritikerna med argumentet att M635 CSi saknar toppfartsbegränsningen vid 250km/h. Utan katalysator toppar M635 nästan 260 :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.