AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.827

Erfarenheter av lågprisdäcket Sonar?

su
76
supermao
525i Touring -01
Någon på detta forum som har erfarenheter av lågprisdäcken Sonar? Tror det att det är not asiattillverkat, men det behöver ju inte vara sämre för det.......eller?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Beror väl på vad du ska använda dom till, att montera dom på en BMW brukar vara att be om problem när det gäller asiatiska lågprisdäck. vibrationer och orundhet är mera vedertaget än undantag, E39 är "överkänslig" för orundhet.
Till vardagsbilen med mindre dimensioner typ 195/15 kan det nog funka köpte kinesiska Goodride från Däckonline till MB som rullar 6 km om dan där funkar det utan anmärkning.

///MVH Hasso
Länk
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
hejsan vi säljer sonar på jobbet och jag vill bara STARKT avråda dig ifrån det däcket det är nankangs "lågpris" däck vilket är lite ironiskt, det har samma mönster som ns1 alltså gamla nankang om du letar upp vi bilägare så gjorde dom ett test för ngra nummer sedan där nankang ns1 blev sågat vid fotknölarna om man säger så.
sen min personliga erfarenhet av sonar ns1 är det hoppar i 7/10 fall så pass mycket att jag brukar rekomendera kunden att överväga ett annat däck och jag garanterar att de e första o sista säsongen vi säljer de däcket.sen att jobbar kompisen la på sonar på sina nya 18" och bytte efter 3 dagar säger en del för han e inte så känslig men där gick gränsen tydligen :)

mao lägg till lite pengar på ett annat däck du kommer inte att ångra dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.