|
|
|
|---|---|
GROL |
Vikt? Bredd?Längd? på en E39 528I -96. Nån som kan ge ett snabbt svar? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
bredd ca 1800 utan speglar, längd sedan 4775 vikt manuell ca 1600 kg gäller 525i-01 men skiljer nog marginellt mot 528-96 ( enligt instruktionsbok) ///MVH Hasso Länk |
|
Hittade denna halvgamla tråd när jag blev nyfiken på bredder mm. Jag har jämfört två st E39, min 530-02 med M-paket och en bekants 523-98 utan M, båda sedaner. Min är enligt www.vv.se 1930 mm bred, och 523:an 1800. Varför olika? Har det med M-paketet att göra, eller är det backspeglarna som räknas olika mellan årsmodellerna? Karossförändring mellan -98 och -02? Även längden diffar på 10 cm men det kanske kan nog förklaras med att jag har drag, om än avtagbart. 4900 vs. 4800 mm enligt bilregistret. |
|
|
Om din är importerad, kanske besiktningen registrerat fel siffror? Mått enligt Modellguiden Längd 478 Bredd 180 Höjd 144 Hjulbas 283 Spårvidd fram 152 Spårvidd bak 153 Vändcirkel - Undantag: Längd: Touring 480 cm. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jo, jag såg modellguidens siffror. Längden stämmer inte med någon av bilarna men SBP kanske avrundar lite. För båda bilarna står det "Import: Nej" på vv.se, och åtminstone min är sv-såld. Bekantingens bils historik är okänd. Men du kan ha en poäng om felregistrering. Det första jag fick höra när den skulle besiktigas 2005 var "det här är väl ingen 530 ix" och det fick jag väl hålla med om, den hade nog bara drivning bak vad jag visste. Exakt vad som var fel såg jag aldrig, de skickade in någon korrigering till bilreg. gissar jag. Hörde aldrig något mer. X5'an verkar vara 1930 mm bred ... Finns det någon mer med 5xx-02 med M-paket som kan kolla vad det står i bilregistret? Är jag ensam med en extra-bred bil :-) Bilen är omtypad en gång när draget monterades på, men jag ser inte varför bredden ska påverkas. |
|
| Elektrochrom-speglar (automatiskt avbländbara samt infällbara) är större än standardspeglar. Fast 13 cm differans låter mycket, mina elektrochromspeglar sticker ut ca 4 cm mer än standardspeglarna vid en snabb mätning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.