AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
847

Nya 7 serien

öv
22
över alles
525i Touring -04
"Nya" 7 serien. Vad tycker nu om den? Snyggare eller fortfarande lika ful?
Jag lekte med tanken att köpa en. 1.333.300:- för en fullmatad 760iL kom jag upptill på BMW:s hemsida.
Jag tycker att den är helt otrolig på alla sätt. Ett sånt formspråk kan bara BMW komma fram med.
Min första tanke när jag såg den var att den var lite för omgjord och "spacad"....men nuär man vant sig vid den tycker jag den är riktigt vacker.
Inredningen är såå smaskig och L-versionen är nåt i hästväg.

Der schönste Wagen von allem
Helt otrolig? Ja, det kan jag hålla med om, tyvärr är den inte otriligt vacker ... Såg en svart utanför porten för någon vecka sedan (var tvungen att tittat två gånger, trodde inte att de fanns på vägarna än) och den ser ju ok, men fortfarande är det långt ifrån en vacker bil.
Klart snyggare. Den gamla kunde jag aldrig riktigt vänja mig vid men nu är det en helt annan sak. Tänk vad några små detaljer kan göra.

Mvh Johan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tycker att den är underbar. Skulle själv vilja ha en sådan en vacker dag. Då 750 eller 760.

//Schnitzer

En BMW 745d är nog snudd på den ultimata bilen i min smak. Oförskämt snygg, makalöst elegant och välbyggd inredning, fenomenal komfort och riktigt spänstiga köregenskaper. Dessutom lär 700 Nm kännas ganska bra i ryggslutet! Synd bara på prislappen...

Men om fyra-fem år är den nog "överkomlig", eller "överkomligare" kanske... :)

//Chrille
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag tror jag väntar 8 år, då kostar den där 1 333 300:- 760in 98000:- på blocket..

Den känns lite feg på något vis. Ursprungsdesignen var vågad och annorlunda. Men den "nya" känns utslätad och redan lite gammal. Fast nybilskunderna som skall hala upp den tjock plånboken är väl också lite gamla och utslätade. ;-)
Jag älskade E65 redan innan facelift, men nu är den ännu vackrare! En absolut drömbil, och jag är helt övertygad om att jag kommer ha en E65 någon gång framöver :)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Tyvärr hjälper inte faceliftet mig att gilla bilen så pass att jag skulle kunna tänka mig den, vare sig i dag eller i morgon, avsaknad av sidolist och konstig form på dörrhandtagen stör mig, alltför mycket, dom tidigare 7:orna, har inga detaljer som stör mig, så situationen med E65/E66/E67 tycker jag är tråkig, jag vill tycka om den, men jag klarar det inte, åtminstone inte så pass att jag föredrar den framför S-klass, Phaeton eller A8, se nedan.

Tacka vet jag Audi A8, det står en i Ljussilver på Valhallavägen med original 20", glaslucka, elgardin, osv., Den bilmodellen väcker ett enormt habegär, hos mig, som bara släcks med att den inte finns med manuell växellåda, och det är ju tur, att det är så;) Eftersom dom uppoffringar som krävs för en sådan är stora, om jag inte blev så fäst vid mina bilar, hade det sett bättre ut för möjligheten att införskaffa en A8 4,2 från slutet av 2002.

Mvh Stephan

Mvh Stephan

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
E65 före facelift är näst efter E60 en av de fulaste bilar som fortfarande tillverkas, i min mening. Synd, märket BMW förtjänar bättre och utseendet gör att man lätt glömmer bilens andra egenskaper. Efter facelift ser E65 numera ganska så vettig ut, men jag skulle välja en Audi A6/A8 istället för en BMW 5/7 om jag skulle köpa en sån bil nu.
Har provkört både 520i, A6 2.4 och A6 3.0TDI av nuvarande årsmodell och min bestämda uppfattning är att Audi har lyckats bättre.
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
Jag tycker att nya 7:an är skit snygg både innan och efter faceliften... Men jag gillar inte de nya lysena...
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Den är mysig att köra iaf, nya 7-an. 750 låter helgôtt under gaspådrag. :)
Tycker den ser ut som en fisk framifrån och allmänt ful runt om. Blir Merca S-klass eller Audi nästa...

----
Rasen nicht reisen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.