AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.193

Rattlös E39! Behöver hjälp med montering!

GROL
Jag har blivit en lycklig (!?) ägare av en 528I E39 -96. Tyvärr saknas ratt, airbag och tändningslås. Jag har skaffat det men har lite frågor om monteringen. Nån som har nån beskrivning av detta? Vad bör jag tänka på vid montering av airbagen?
Jag behöver alla tips och råd!

Tack!!

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

koppla ur batteriet i en halvtime innan du börjar greja med airbagen. kan du byta olja på din bil borde du kunna sätta dit ratten oxå, den sitter med 16mm bult i mitten. sen sätter du bara fast
Airbagkontakten och skruvar fast den på baksidan med 2 torx.

för tändningslåset måste du lossa plastkåpan på över och undersida av rattstången. sitter med en skruv uppe å en skruv nere sen är det bara dra som fan för att få loss dom men akta så du inte förstör nått.
GROL
Tak för ditt svar Baader. Fler som kan bistå med lite info?

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Är det möjligtvis den som KVD hade på auktion ?

Mvh Jimmy
GROL
Jepp!!

GROL
Fler råd! Snälla!

Länk

/Udo Dirkelsniff

Länk
GROL
Tack Udo!

GROL
Jag är nog grabben med (o)tur. Jag vann budgivningen på Kvd men idag ringde dom och sa att det varit inbrott i bilen. Baksäte, lysen runt om stulet, baklucka uppbruten. Instrumentpanelen trasig. Jag behövde inte köpa bilen iallafall... Så man får väl hoppas att detta är ett tecken från ovan att bilen inte var värd att äga?!

Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

tråkigt att höra
den blev svår att stjäla utan ratt :)
Tråkigt, men då får du väl skaffa en annan bil till ratten nu...

/Udo Dirkelsniff

Länk
GROL
Jag håller på! Jag kollar på en 535:a.

Ratten han jag aldrig beställa och det var ju bra!

Inget att sörja över att du inte fick köpa bilen till slut. Den gick nog ändå för dyrt precis som mycket annat på KVD. Rekordet var nog en bucklig 316iA Compact -95 med sönderrostade knäckta bakfädrar, sunkig inredning, med kassa däck, kass AC (har jag för mig) och diverse småfel som gick för hela 31 000!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.