|
|
|
|---|---|
|
på mekonomens hemsida? det gäller alltså bakvagnen Stabilisatorstag vä/hö med bussning / kulled 09-60854 134:- är det samma som i länken: Länk | |
| Jag skulle nästan tro att det är krängningsbussningarna för 134 :- och den kulleden du länkade till är den för 772 :-...Hoppas jag har fel för jag behöver snart en sån kulled... | |
| cypherX hur vet man att dessa kulleder är dåliga? jag ska byta bussningarna till bakvagnsbryggan Länk och tänkte passa på att byta dom där kullederna men om dom kostar 700kr paret så låter jag nog bli. hur ser krängningsbussnigarna ut? vart sitter dessa? | |
|
Det är nr 6 Pitman-armen, som innehåller två kulleder: Länk Se även Länk Krängninshämmarstagen bak är nr 6 Stabilizer link: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| nu förstår jag, det är pitmanarmen jag måste byta. tack för länkarna | |
|
Kom ni fram till vilken som kostad vad ???! Baader: På min bil så börja det gnissla och låta väldigt mycket, har precis bytt den mot en bättre begagnad, men damasken är skrot på den så den håller nog inte så länge, tyvärr...Hade vart kul förresten att veta vad dom exakt har för funktion de där kullederna. |
|
| det är väl som en sorts krängningshämmare för bakvagnen | |
|
Jo, men det sitter ju redan krängningshämmarstag där...Minns sist besiktning så frågade jag bes.gubben där vad dom var till, han gav bara som svar att dom hade frågat BMW men inte fått nåt vettigt svar, typ att det är inte så noga...konstigt. Hur var det nu då, var det kulleden som kostade 772 spänn eller 134 kr.... |
|
| pitman-armen kostar 700 kr dom andra bussnignarna kostar mkt mindre, 134 | |
| Jo, jag såg det i den andra tråden du skriver i. Sjukt att dom kan va så dyra när det är så många modellserier dom sitter på. Får nog bli en begagnad när min går sönder, tänker inte betala nästan 800 spänn för en simpel kulled... | |
| Kul förresten att du ska byta silentblocken. Jag ska oxå göra det i helgen med hjälp av avdragaren jag fixat ihop under veckan. Hoppas det går bra för dej... | |
| ska sänka bilen i helgen bytet av det andra får komma sen, ska få ihop alla delar först och sen byta allt på bakvagnen samtidigt. vill itne ha lite bättre, bilen ska kännas som ny när allt är bytt hehe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.