|
|
|
|---|---|
jimmyw |
Hej Jag undrar om någon har råkat ut för detta mycket irriterande beteende. Vid 3-4000 varv är lite osäker på varvtalet kan vara högre också är det precis som om motorn stryper sig, detta händer bara på ettans växel. Sen kommer motorn igen. Ska ut och kolla ikväll vilket varvtal det är! Tacksam för hjälp |
| Har du fräscha tändstift? | |
jimmyw |
Ja, det har jag men det är bosch. |
|
hmm.. låter nästan som det är varv reggen du pratar om:=) "ALLT ÄR INTE PÅ RIKTIGT" |
|
jimmyw |
Vad menar du med varv reggen? gasar man lugnt så varvar den fint men när man gasar ordentligt så stryper den sig. |
|
Blev så när jag montera bosch stift (eller så var det ngk) Det va i alla fall inte det märket som satt där orginal. Den hackade å ville inte varva när man gasade på lite. Köpte nya på bmw och så var problemet borta |
|
| Ja, Bosch-stift ska det inte vara i 3.2. Vad jag vet är det bara NGK som har till 3.2:an. | |
jimmyw |
Då ska jag leta stift idag. Tack så länge, hör av mig när jag bytat stift! MVH Jimmy |
jimmyw |
Har bytat stift nu verkar bättre men ändå lite kvar tycker jag! Finns det någon sorts moment begränsare eller så? MVH jimmy |
jimmyw |
Är det någon som vet om det finns moment begränsare på ettans växel på en m3? jimmy |
|
har faktiskt samma problem på ettans växel....mkt märkligt :S /// mstrutsen |
|
Philly |
kanske någon som stoppat in ett äpple i avgasen! :D ///M Powa |
|
Har samma problem med min M3-96 Men om man segar upp till 4000rpm och sen stampar plattan i mattan så sticker den som faan. Har letat här på forumet ett bra tag nu och bara hittat två personer med samma problem. Men dom inläggen va från 2003 och det stod inte om problemet va löst. Jag har skickat mail till dom och jag hoppas att jag kan få ett svar av dom snart. Jag har provat att trycka i +75hk NOS på ettans växel men ändå så sticker den inte bättre, så "strypningen" känns ganska elektronisk. Jag pratade med en BMW verkstad men enligt dom så har inte M3'an någon momentbegränsare. Mikael Melander |
|
|
Melander: säg till när/om du får ngt besked om strypningen för det verkar ju vara ett problem som har drabbat flera här :/ /// mstrutsen |
|
| Händer även på min 3.0 då & då, har ej kollat stiften ännu... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.