|
|
|
|---|---|
|
328ci e46 99:a 12800mil 156 000kr titansilvermet. svartskinn, elstolar med minne, sportstolar, dcsII, regnsensor, pdc, xenon lyse, glastaklucka, Bmw bussines stereo med cd-växlare, stolvärme fram, sportchassie, 17" Mfälgar, 16" vinterhjul, mm. komplett ifylld service bok, full servad på bmw verkstad, Bilen är fri från dörruppslag och repor, krockfri, mkt fint skick. Är precis en sådan bil jag vill ha men stämmer priset överens med milen???? Har ju set en massa andra 328 e46 99 coupé till ett bättre pris men då är det ju inte samma utrustning i bilen... Reg NR är RSU 577 detta är en direkimport till sverige med Svara nu snälla vill köpa en bil nu har varit utan i 2månader... Ska förmodligen åka imorgon och kika och det är ju en bit dryga 36mil.... Mvh Mikael Gustafsson | |
|
Tycker priset är lite i högsta laget.Milen är inte höga i förhållande till årsmodellen,men till priset! |
|
| Lite väl högt för en -99 dom liger ca:20-25 papp lägre på den privata marknaden. | |
|
Har kikat runt lite men det är svårt att hitta en 328ci med denna utrustning under 155 000kr tipsa gärna med en länk med hyfsade bilar!!!! Mvh Micke |
|
|
Jag tycker inte det är speciellt högt pris, men du bör väl få den för 145-150. Milen är inte något speciellt heller. Har sett annonser där folk begär 190-220 papp för likvärdiga bilar, där kan man snacka om att vara uppe bland molnen. Angel eyesen monterade!Min bil: Länk |
|
|
Som jämnförelse köpte jag denna 323-00 Länk när den var precis 3 år gammal för 159000:- på en bilfirma i Gbg BMW CS #5206 |
|
|
Jag tycker priset verkar okej för den utrustningen. Har den backvarnare så är ju det ännu bättre... Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
den har allt utom multiratt rätt så tråkigt men jag klarar mig utan farthållare och volymkontroll...... ///Micke |
|
|
Köpte min 328Ci-00 För 155k för en månad sen typ. 10k mil. Lite utrustning.. * DSC - Dynamisk stabilitetkontroll * RDC - Däcktryckskontroll * El-uppfällbara ytterspeglar * Glastaklucka * Elsolgardin o bakruta * Sportstolar i helskinn med minne * PDC - Parkeringsensorer * Regn sensor * Helsvart interiör * Xenon * M-Chassi Säkert nått jag glömt..men men.. Som andra tidigare sagt. Många ligger kanske lite lägre i pris men ofta så har dom då varken sportstolar eller nåt.. eller är snikutrustade... |
|
|
Farsan sålde nyligen en liknande. Hans var en 00:a och hade gått gått runt 8000 mil. Tror han fick runt 150'. Hade i stort sett samma utrustning och även multiratt. Jag tycker att runt 140' verkar som ett mer rimligt pris. |
|
|
Tror att de e viktigare att åka och kolla på bilen än att bara kolla på utrustningen... bilar med mycket utrustning kan se skit ut, när bilar som inte har nån utrustning alls kanske är jättefin. Synd att du kanske har lite långt att åka, men det är det kanske ändå värt? Sen så borde väl priset oxå vara lite förhandlingsbart? // Daniel |
|
|
Vet inte hur jag ska göra.... Han sa att priset gick att disk men att det inte handlade om 10 000kr bilen är riktigt fräch han som har ägt den senast jobbar som mek på bmw också.... Men det är de att den saknar multiratt är faktiskt sugen på att ha det men man skulle ju faktiskt klara sig utan.... men jag tänker mer på priset i jämförelse till milen och års modell 99: 12500mil coupé utan multiratt fast allt annat mums... Om man skulle få den för 153 000 kr så är tanken på hur mycket man skulle losa på priset om man skulle ha den i 2år fast jag brukar byta efter ca 1-1,5år |
|
|
Om två år skulle jag gissa att den är värd runt 100 000. Nya 3 seriecoupen släpps snart och då kommer E46 coupe rasa i värde. /Rickard |
|
| jo man fasar ju för det inte kul att bara elda upp 50 000kr så där kanske ska köpa sig en 328 e36:a de står ju sig ganska bra och det stora pris raset har ju varit så kan man vänta och köpa den nya sen.... | |
|
Jag tycker att är det en sån bil du vill ha, så köp den, man förlorar alltid på bilaffärer men man lever bara en gång. BMW CS #5206 |
|
|
Skrev inte du en tråd om den bilen en gång tidigare?? Jag tycker att det är svårt att sätta ett "rätt" pris på E46 Coupe då denna bilmodell håller på att klättra ner i prisstegen. Sedan så är det som med alla andra BMW bilar, utrustningen och färgkombinationer är väldigt avgörande för priset samt vad just köparen kan leva utan. Jag själv kan leva utan nav (Jag kör aldrig vilse =) ). Så tycker du att bilen är värd 155 000 så tycker jag du ska slå till, det är du som ska använda bilen inte vi på forumet. Kolla på blocket och mobile.de vad liknande bilar utannonseras för. Är det långt kvar till service? Några dyra slitdelar som behöver bytas etc? Sådant spelar också in i priset på en bra bil. Men begär han 156 000 så tycker jag det är vettigt att ge honom 150 000 vid snabb affär. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Fin bil, 328:an är ett bra köp! Min pärla: Länk |
|
|
Ska man tänka på värdeminskningen på sina bilar så är det nog bättre att köpa sig en cykel eller en 60-talare eller nåt som ökar i värde. ska man tänka så så skit i att köpa bil helt och hållet... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.