|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
...var ute på stan igår och såg en körskolebil, en e46 compact. Jag antar att det var en 316 men ändå. Den som ändå fått övningsköra i en bmw. Själv fick man köra en gammal sunkig Opel Astra 1.6, och hur rolig var den tror ni. Men det klart att låter man eleverna köra en riktig bil från början kanske de lär sig att uppskatta en riktigt bil redan från början. Och då kanske man i framtiden får se färre sönderkörda vrak ute på vägarna. Det är antagligen ett önsketänkande, men man kan ju alltid hoppas. Däremot började jag fundera på vad det finns/fanns för körskolebilar där ute. Vad körde ni för bil när ni övningskörde? mvh Berg "Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer." IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943. | |
|
Gööölf... Me Be M3 Wannabe! =) |
|
| Jag övningskörde i en pippigul hyundai coupé 2,0 FX. Det var faktiskt en riktigt trevlig och pigg bil för att va en körskolebil. Men har även varit på körskola där dom hade Volvo 850. | |
| BMW 316 -80, oj vilket under av lyx den var :-) | |
|
Om jag minns rätt så övningskörde jag lika delar Toyota Previa, Toyota Hilux, Toyota Camry, VW-buss och Fiat Uno 70. Körde upp i Fiat:en (enklare att fickparkera än Hilux:en... :-) /Micke |
|
|
Hej! Jag körde upp i en bmw 323 e21 samma som jag har nu fast då var det min fars bil. Lars |
|
|
Jag övningskör med min lillasyster i min bil! :-) Det skall börjas i tid... Mvh / Micke R |
|
| Volvo............. :| | |
Aldric |
En BMW 316 e30 och en Audi 80 nåt slags 80 tidig 90 tals modell.. illa trött var den iaf. |
mackan325 |
I Malmö kan kan man köra z3 på två olika körskolor.... |
| Jag körde 316 -94. Lämplig bil att lära sig köra med. | |
| Toyota Camry. | |
|
Volvo lastbil. Så det kändes otroligt smidigt när man kom ut i trafiken med personbil senare! |
|
Jompa |
Den bilskolan som jag gick på hade 2st BMW 318i E36 och en Audi A3. Ni kan säkert gissa vilken jag körde!!!! |
|
Körskolan där jag körde hade SAAB 9-3,fyyy!Privat övningskörde jag Volvo 740,855 GLT och en V70 GLT.Men trots alla dessa Tråkiga bilar så köpt jag ändå en redig bil(BMW såklart).Detta tack vare min Morbror som haft BMW i alla tider!!! Mvh Ricke |
|
|
Jag körde upp ien traktor (Volvo 960)men övningskördde gjorde jag med dom flesta märken allt från Porsche till Golf 1... Pengar löser inga problem men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel.. |
|
| Jag körde upp och körde i körskolan en Renault Megane Diesel! | |
|
Bilskola: Hyundai nånting (även uppkörning). Privat: MB 300TD (pigg som en skördetröska =) och Suzuki 1.3GS (Lite och hyfsat rapp). //Koffe |
|
|
Övningsbil: Audi 80 GL 5E -83 (det var en sjysst bil på den tiden) Körde också en del privat med min pappa i hans Saab 99 L -74, tillverkad långt innan SAAB upptäckte servostyrningen. |
|
| Saab 900 och Saab 9-3 | |
Cabrio |
Jag körde en Toyota Camry vinröd med färgade prickar på! Den såg ut som en clown bil, koppling & växellåda var slut, Om det ändå varit en Bumse! Mvh Tobbe 325 Cab 93 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.