|
|
|
|---|---|
|
sitter de samma block i båda bilarna? E30 325 o 325ix... vet att de inte har samma tråg o oljepump osv... | |
|
Nej, inte exakt samma. Största bekymmret är att reduceringsventilen sitter externt gängat i blocket på RWD medan den är inbyggd i pumpen på iX. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
titta där lär man sej något nytt! : ) fick medelande angående min "motor sökes annons" ett -ix block med framdiff för en bra slant : ) Tack för hjälpen! |
|
|
Jasså! Vad har du för kul på gång då? Eftersom du inte ska ha motorn tilld in iX menar jag?! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
vilda turbo planer : ) riktig hulligan åk. ska köra med E85 och T61 kullager turbo hoppas på 600+hk smidda kolvar o stakar o dieselvev 296graders kam 12,25 lyft stora ventiler osv... behövde block så ja kan plocka i grejerna, bilen rullar under bygget. Länk projektet... |
|
|
Hubba!! Det ska ner i en annan e30 då alltså?! Det lär ju bli åka av. Skulle jag konvertera idag skulle det bli etanol för min del också! Helrätt! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
: ) motorn ska ner i -ix:en när allt e klart, envisas med 4wd! men det blir annan låda o diffar. |
|
|
Lär ju kosta en slant. Eller har du kommit på att något 4wd system som finns på en del skrotade bilar kan passa med modifikation? Såg din styrväxel på rejsa, förresten! Är det en från Sellholm eller? Såg trevlig ut. Hur som helst blir det nog ett fruktansvärt roligt resultat!!! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
styrväxeln kommer från persåker. Jag hade tänkt köra med 525ix låda (samma hus som M3) och 2st M5 diffar 3,91. hoppas de håller en sommar... hoppas de blir kul! har kört vinterrace nu vilket e skit kul! trots den lilla effekten |
|
|
Hur ska du få plats med rwd tråget förresten? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Nu, har du snurra till de : ) bilen är en E30 325ix och motorn ja hitta är en -ix motor, hänger du me....!? annledningen varför jag fråga om det är samma block i vanliga o 4wd:n var att ja trodde de skulle bli svårare o hitta -ix block, men de har ju löst sej. Men ja hade tänkt att flytta tillbaks motorn så pass mycke att framdiffen sitter framför blocket o inte under. dels för att M5 klumpen är betydligt större än orginal och för att kunna höja klumpen så att det går o sänka bilen rejält utan att vinkeln blir fel för drivaxlarna (sellholms axlar fram). |
|
|
GRYMMT projekt =) kommer bli intressant o se hur det går med diffarna, har varit sugen på att bygga dusbil med MCKE (ca 500) hk i en IX men har blivit lite avskräckt angående framdiffen. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Ok, fattade det som att du inte ville ha ix-blocket du nämnde ovan... Hoppas du får god lycka under bygget, med inte allt för många missöden!! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.