|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Måste p.g.a flytt sälja m3:an med mycket kort varsel... Just nu byts sufletten, p.g.a skadegörelse, men så fort jag får den ska annons ut, och den måste egentligen säljas innan juni månad! Kommer sälja den till högstbjudande, men frågan är alltså hur långt ner i pris jag egentligen ska gå? Jag KAN inte skänka bort den, men billig kommer den bli... =( tacksam för svar! -Over and Out- | |
|
Hmm. Ett hett tips är ju att ge lite fakta om bilen, det skulle ju verkligen inte skada. Mil, skicka, import, utrustning, ägare och allt av vikt så man kan göra en bedömning! Svårt att göra en genrell bedömning av en "M3 individual Cab -97" Den är ju individual som jag ser, det kan vara ett stort plus samtidigt som ett stort minus. Beror ju på om köparen har samma smak som köparen som beställde just det individual paketet. Hur som helst, ge lite info så kan man bilda sig en uppfattning, bild skulle hjälpa en hel del också. |
|
|
Givetvis... ibland tänker man inte längre än näsan räcker... Som skrivet, en m3 cabriolet av 97 års model. 6400 mil på mätaren, import -01. Motorn gicks igenom från grund och botten sommaren -04 av köhler racing, men absolut inget trim. Har kvitton på hela den biten på 54000. Nylackad -05, plus ny suflett allt pga skadegörelse. (grrr...) Bilen saknar el-stolar och farthållare, annars finns där all annan utrustning. Den är dakargul, med gult o svart skinn, fruktansvärt fint skick. bild har jag tyvärr inte. -Over and Out- |
|
|
Ska fota den från alla vinklar o vrår så fort jag får tillbaka den, skulle kunna lägga upp en bild då, men å andra sidan kommer det ju bilder i annonsen... -Over and Out- |
|
|
Vad är anledningen till att man går igenom en motor som endast gått ca 6000 mil "från grund och botten"? Ska man sälja snabbt och smidigt tror jag det rör sig om runt 150' men jag har inte 100% koll på M3e36 cab-priser. Generellt så verkar M3e36 svårsålda bla pga försäkringspremierna samt att 325 och 330 e46 cabbarna går att hitta för runt 200'. |
|
|
Det hände som så att ett vevlager skar. Började då givetvis tvivla starkt på miltalet, och under tiden motorn var under renovering, gick jag igenom samtlig dokumentation (som för övrigt är hemskt mycke!) ett oräkneligt antal gånger, men kunde inte hitta något som pekade på att den gått mer. när jag sen pratade med köhler om det hela blev jag ännu lugnare, för han va övertygad om att den inte gått mer med tanke på hur bra skicket på motorn va för övrigt. invändigt alltså. Enligt honom va anledningen till haveriet att någon tidigare idiot till ägare slått på dålig olja så oljepumpen satts igen. -Over and Out- |
|
|
Jag ringde en kille från sthlm som visst köper upp en del bilar... han erbjöd mig 120000:- Kändes som ett slag i nacken! Borde det inte gå att sälja den lite dyrare på så kort varsel när väl annonsen kommer ut? -Over and Out- |
|
|
Se till att få ut annonser med bild så snabbt som möjligt. Cabbar säljes med fördel denna årstid. Mitt tips är blocket, autopower samt kanske någon annons i lokalblaskan. Visst bör du få ut mer än 120'. |
|
|
Ska försöka med det... Tack för svaren! -Over and Out- |
|
|
Agge på forumet sålde sin M3 Cabrio-97 Länk för 155tkr, härom veckan. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.