AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
937

E61 M5 Touring och M6 Cab 2007!

Enligt tyska auto motor & sport så kommer BMW att lansera M5 Touring och M6 Cab under 2007! Detta eftersom behovet av modellerna är stort på den nordamerikanska marknaden.

M5 Touring -07 är nog min nya drömbil... :PP

Länk

//Chrille
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Men va i... Kan detta stämma?

Ja, i såna fall ska man ha en M5 Touring E61!

//Schnitzer

Hoppas det stämmer! Bara att börja spara nu då :)

/Johan

Min bil: Länk
HRE H&R ACS Arqray

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja precis! Om det stämmer dvs så är det ju helt otroligt. Undra hur många exemplar som kommer att tillverkas?

//Schnitzer

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ja, kan man spara undan 10.000kr i veckan så är man ju redo våren 2007 ;-) Nu återstår bara att fundera ut hur man löser detta...

___
//Ulf
M6-Cabrion är bekräftad officiellt. M5 Touring är än så länge bara rykten. Tyska media brukar inte vara så bra på att skilja på rykten och faktum.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
BMW M:s chef svarade på frågan om M5 touring på följande sätt. Vi har lagt ner väldigt mycket tid på att utveckla en fantastisk motor. Det vore bara dumt att inte använda den i mer än en bil..

Så kanske, kanske. Vore ju inte dumt men samtidigt gillar jag exklusiviteten med att M5 bara finns i sedan..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
motorn används ju redan i M6 och därmed även i kommande
M6-cab, senast vid Frankfurt-Car-Show i September får vi veta
om det blir en E61 M5touring -
-
när jag frågade ///M senast beträffande E61 M5touring så var svaret inte längre NEJ som tidigare, svaret var 'där det finns rök finns det i regel också eld', det finns en del 'projekt-bilar' som testas i Muenchen och biltidningar VET ibland mer än vad BMW-anställda känner till - det får var och en tolkar som han vill ;);)

M5touring register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.