AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.515

Mitt första race: BMW-Ferrari 1-0 & kvaddad bil!

Sida 1 av 3
mmmmm...M5
Halloj!

Köpte en M5 i dagarna och var i går ute i skogarna i Upplands Väsby och körde. Såg en Ferrari 328 på vägen och tänkte att den måste man ju rasta av lätt! Sagt o gjort så körde jag ikapp bilen och la mig i häcken på honom. Stackaren måste ha blivit alldeles förskräckt för i en 90 graders kurva trampade han gasen i botten med kraftig sladd som följd. Bakvagnen svängde ut kraftigt med en rejäl sladd och gled ytterligare 90 grader. Sedan fortsatte han i full fart rätt över trottoarkanten och dundrade in i ett elskåp. Jordens kras hördes och hela fronten måste spolierades! Jag tycker riktigt synd om personen i bilen som tom körde med gröna skyltar. Har han otur finns ju ingen försäkring…

Ferrari må va bättre i F1 men på gatan gäller M-Power!!!
Ajajajajajaj... usch. stannade du inte och snackade med killen efteråt? Antar att han var ok.
mmmmm...M5
Nope, jag hade bråttom att hämta flickvännen...
Han höll max 50 i kraschen så det var troligen bara bilen som skadades. I och med skyltarna på bilen så vet man ju inte hur personen skulle reagera. Han kanske skulle anklagat mig för att ha stressat honom... Men hade det varit en BMW hade jag givetvis stannat :-)
Begåvat att trampa gasen i botten i en 90-graders kurva...
Är man inte skyldig att stanna om någon kan vara skadad?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jo, jag tror man måste stanna och kontrollera vid olycka.
Skulle han anklaga dig för att ha stressat honom lär ju inte den här tråden göra den saken mycket bättre...

Synd på bilen. Hoppas de i bilen klarade sig utan skador.

///BMW - Was sonst!
kilroy
Ytterligare en idiottråd....Mvh kilroy"Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningdags"

cane
Säkert nån som var ovan vid bilar utan antispinn/antisladd.... annars planterar man nog inte pellen i en 90 graders ;)
mmmmm...M5
Begåvat var det ju inte. Min enda tanke var att RASTA honom på rakan EFTER kurvan. Men om man vet att man inte har en chans mot en 400 hästars M5 så måste man ju tjuvstarta.

Det kom andra bilar bakom mig också en anledning till att jag inte stannade eftersom jag hade bråttom.

Tycker synd om bilen och lirarn och lider med honom. Jag hade gråtit blod om det hade varit jag istället.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Något är fel... ingen är så obegåvad att man smiter från en olycksplats efter en olycka med motivationen "behövde hämta tjejen".

Om man nu gör sig skyldig till smitning, så skryter man inte om det på ett öppet forum, speciellt inte när man själv är den orsakande faktorn bakom olyckan.

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Gemini__
"Han höll max 50 i kraschen så det för troligen bara bilen som skadades"

Ehh, varför stannar man inte och kontrollerar detta? Tänk om det inte bara var bilen som skadades...

//Thomas
Gemini__
"så det var troligen" skall det stå.
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Synd att det inte blev en ärlig duell...
Conan99
Det var faktiskt kass att inte stanna och se hur det gick med den andre föraren, kallas för medmänsklighet.

Conan99
Crascha i bara max 50 km/h ?
Tror tyvärr inte att Ferrari är speciellt säker bil att krocka med ...

Hade du hållit 3 sekunders regeln så hade troligen inte olyckan hänt...
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Klart att man stannar när sånt inträffar.... vicken idiot som bara kör vidare ! hoppas det händer dig nått liknade o ingen stannar och kollar så du är ok...så får du känna på det! tur att alla inte tänker samma sak hadde varit katastrof alla skiter i alla..
Ja va inte särskilt begåvat att inte stanna tycker jag... Sen att kalla det ens ett race vet ja inte... Och 1-0 till BMW ja. Kanske skulle utmana en lite modernare Ferrari nästa gång och se hur det går...

/Johan

Min bil: Länk
HRE H&R ACS Arqray

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Killen i Ferrarin ansvarar väl för sitt fordon? Tänk om jag planterade plattan i mattan varje gång någon låg tätt bakom? Ibland förvånas jag av moralpaniken här. Extremt klantigt av Ferrari föraren och med sådan idioti faktiskt rätt åt honom. Hoppas ingen annan kom till skada pga denna idiot manöver.

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Självklart ligger ansvaret helt på Ferrari-föraren, men för den skull bör man ju inte köra vidare utan att ta reda på hur det gått för dem som färdades i den kraschade bilen.
mmmmm...M5
Himla snack om att jag inte stannade etc

Ok det hannn aldrig bli ngt riktigt race.

Hade vi varit ensamma och om det inte varit andra bilar som stannat så hade jag givetvis gjort det.

Han höll max 50 när han gasade och fick sladd. Troligen bra mycket lägre hastighet i smällen.

Då jag körde upp i baken på Ferrarin stod han stillastående i väntan på att svänga i korsningen, så 3 s regeln gäller inte.

Jag har tagit till mig av det som hänt och hoppas att ni andra också är försiktiga på vägarna. En olycka händer lätt...
kilroy
Här har vi ytterligare en aspirant på titeln "veckans sagoberättare"...Först var det ett race, sen " hann det inte bli något race"...Sen körde han in i ett elskåp..."sen körde jag in i baken på Ferrarin..."Varför bidrar någon till fördummningen på detta forumet genom att kommentera trådar som denna...??Vilken blir nästa intressanta berättelse för oss att kommentera ...?Någon som rastat en F1 MacLaren med sin BMW 328...hej å hå vad det gick...sen körde någon av oss in i ett elskåp...eller om det var jag som körde in i honom bakifrån...eller om det var min fästmö som hade bråttom till jobbet...ellewr hur det nu var...Kom igen nu...skärpning...är det sagotimmen på dagis???Mvh kilroy"Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningdags"

Har du hetsat någon på det viset har du skadeståndsansvar!

Varför "finns ingen försäkring"?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.