|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag har fått fenomenet trög växellåda. Jag har byt olja till redline, blev lite bättre. Men saken är den att det känns som det är något annat som gör att det blir svårt att få i växlarna. Gnekar/gnisslar under bilen när jag ska växla, precis som det är några länkar/bussningar/glapp i någon länk eller liknande. Kanske det vara det ? brukar sånt vara dyrt att fixa isåfall ? Svårast att få i 1,2,3 an. Mvh Jeppe | |
| Ingen som har någon ide om detta ? | |
| Vad har du för bil kan vara bra att veta? ;) | |
| 318 e36 1995'a :o) | |
|
kan vara synkringarna i växellådan som är dåliga, en renovering av växellådan isf (dyrt) |
|
| Låter inge vidare om så är fallet, hur dyrt kan de vara isåfall ? | |
|
det kan nog vara ett enklare fel med, men om det skulle vara synkringarna så får du nog räkna med minst 5000kr för arbete och material. Det är inte vem som helst som kan renovera växellådor så det kan bli dyrt. Dock vet jag inte om det blir billigare att köpa en begagnad. Det kanske rent av finns färdigrenoverade växellådor att köpa, möjligt att du kan få byta in din växellåda och då kanske det inte blir så dyrt. |
|
|
kan inte vara svårt eller dyrt att få tag på en fräsch låda... annars talar ju många om slavcylindern som kan orsaka detta, alternativet är ju att byta denna först och se om det blir nå bättre,den kan inte vara dyr... Mvh Andreas |
|
parolof |
Det fanns en tråd för inte så länge sedan om byte av bussningarna till växelspaken, prova och sök så borde du få napp |
|
Gluecifer > låter tyvärr som jag har samma problem.. och som du säger, 1an 2an o 3an är värst.. jag måste verkligen växla mjukt och försiktigt så det inte "tar i".. känns som den skrapar i så att säga. Får väl byta olja som du gjort och se hur stor skillnad det blir, annars får man väl kika runt på skroten efter en ny växellåda.. har verkligen itne råd med en renovering nu :/ |
|
parolof |
om 1-3 är lika svåra att få i låter det mera som om kopplingen eller länkaget är sliten(a), lite osannolikt att att synkringarna tar slut samtidigt |
|
Kolla upp växellänkaget och bussningarna först! Mvh |
|
|
Lyfter denna trpden för jag har sama fenomen. Blev det bättre efter att ni byte bussningarna. Eller är det någon annan som vet vad det annars kan vara. Är precis som ovanstående. 1-2-3. Men dock händer det inte så ofta. Vissa gånger går det hur mjukt och fint som helst. Andra gånger så är det lite trögare. Vad kostar det att byta bussningarna till växellådan? Och vad är växellänkage? ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
börjar få något liknande jag med, dock på växel 2 samt 3 Das bmw |
|
|
Acke: Växellänkage: Länk Mvh |
|
|
Okej Tack. Men vad på denna bild är det man behöver byta isåfall. Hade varit bra om någon bekräftade om det verkligen kan vara detta. Mvh Acke ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
Svårt att exakt veta något innan man kan komma åt att inspektera och rycka i prylarna. Mvh /Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.