AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
712

Bilen gick ej att öppna/larma av med fjärr!

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det inträffade mig en konstig grej här om dagen.
Tryckte på fjärren och det hände absolut inget! Lampan på fjärren blinkade till när man tryckte men inget hände! Fick sätta in nyckeln i dörren för att låsa upp. När jag låste upp så försökte jag larma/låsa igen med fjärr och hände inget! Jag använder mig av code när bilen stårpå parkeringen under natten kan det vara orsaken? De´nna dagen hade jag redan kört med bilen och bnär jag kom hem så tryckte jag in "code" för att jag inte trodde att jag skulle köra mer! Men lite senare på¨eftermiddagen cvar jag tvungen att använda bilen igen.
Efter att jag kört ditt jag skulle så fungerade allt som vanligt igen!
Det Bmw org larm jag har på bilen!
Har ni råkat ut för detta någon gång?

MvH Bmw 4-ever
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Kan det vara så enkelt att batteriet i fjärren är slut, för då kan det bli lite svajigt?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
nope det tror jag inte! Jag har 2st fjärr och den ena som jag inte använder har betydligt sämre batterier eftersom när man klickar på knapparna så lyser det mycket svagt i dioden på fjärren och det går öppna med dem! Den jag använder så lyser dioden utmärkt! Var sitter sändaren? Jag vet att det brukar finns en sändare i knoppen på innerspeglen men det finn ingen sådan på min eftersom den är automatiskt avbländbar!

MvH Bmw 4-ever
Har samma problem som dig:(.
Mvh Mattias
Nu vet jag inte hur BMWs originallarm är uppbyggda, men jag hade ett liknande problem med mitt DEFA-larm förra året. Ibland fungerade dosan, ibland inte. Lysdioden på dosan lyste dock alltid.

Märkte att om man klappade lite lätt på dosan så brukade den fungera perfekt i någon minut.
Plockade isär dosan och såg ganska snart att det var en kallödning vid ett komponentben. Tror det var en kristall.
Jag lödde om den och dosan var sedan som ny. :-) Fungerar fortfarande klanderfritt.

Behöver inte vara samma fel på era, men det är värt att kolla upp.

Mvh Carl.

Bilen:
Länk
Ot
705
Otto
750iA -95
M5 -00
335iA cab -08
T-bird Roadster -62
Jag hade samma fel nu i veckan på mitt originallarm, i Tisdags morse kunde Jag inte låsa eller larma längre (IR-system).
Dioden på sändaren fungerade och batterierna höll sina 3 volt, men idag bytte Jag batterier & körde initsieringsproceduren igen (5 år sedan sist) och allt fungerade OK igen. Vet således inte om felet var i sändaren eller om anläggningen "tappade minnet".

/ Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.