|
|
|
|---|---|
|
Min Fru hade bilen på en långtripp förra helgen. När hon kom tillbaka så upptäckte jag ett missljud från motorn när jag startade bilen. Ett vinande, lite skrapande ljud, ungefär som om du skulle lägga en mejsel mot en snurrande remskiva. Det lät ganska lite till en början men nu när man startar bilen efter att den stått en stund så låter det väldigt mycket sen avtar det efter 5 - 10 sekunder. Jag har lyssnat för att försöka lokalisera ljudet men kan inte riktigt höra. Det låter som det kommer från AC kompressorn och med tanke på att AC`n inte fungerar speciellt bra heller så kanske det är boven i dramat. Någon med erfarenhet av detta ? Pris på AC kompressor ? | |
marw |
HEjsan Spännrullar till generator, vattenpump m.m brukar kan låta så här. Annars är det något med insugsanläggningen som kan låta. Kolla spännrullarna. Låter det mest i främre eller bakre delen av motorn? |
|
Har du kollat styrservonivån? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej Martin 74. Jag hadde ett liknande problem för ett tag sedan. Det visade sig vara fläcktkåpan som satt löst, och när man startar så går fläckten igång 5-10 sek sedan tystnade oljudet. Vet ej om så är fallet med din bil men kolla så att kåpan inte sitter löst eller ligger imot fläkten. Mvh Malm Nära bankar ingen bäver! |
|
|
Fick du rätt på det? Min låter också nånting ditåt. |
|
| Det är ju inte omöjligt att det är just AC-kompressorn som håller på att bli ett lager fattigare. Är det inte separat rem till den? Bara att plocka av i såna fall, så hör man om det tystnar | |
bustorp |
Slå av o på strömförbrukare för att ev. utesluta generator.... "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.