|
|
|
|---|---|
snide |
Tjena. tänkte fråga om någon är insatt i exakt vad som kollas vid m-test? jag tänkte ev. kolla på en 325ix, och där är ju en av de dyrare grejerna fyrhjulsdriften om den är dålig och behöver bytas. är det värt att lämna in en så pass gammal bil och vad kollar man på bilen? |
|
Hej, min bil är m-testad... där kollar de däckdjup, koppling, oljeläckage, stötdämpare, lampor rutor m.m m.m. Jag köpte min bil på en bilfirma som m-testar alla bilar som de säljer. Det kändes tryggt. Säkert för dem också eftersom de lämnade 1 års garanti. Om det är värt eller inte... jag skulle resonera såhär att om jag är säker på att jag vill verkligen ha den där bilen med allt vad jag själv hittar, så skulle jag lämnat in den på en M-test och då räknat in det i inköpspriset för bilen... Det kanske blir dyrt om något är fel på bilen? Lycka till med det eventuella bilköpet! Björn Markholm |
|
snide |
Tack Björn. det lät vettigt, det du sa. kan man (låna) bilen av firman och åka iväg och göra ett m-test? Det fanns nåt som hette bildiagnos som bilprovningen hade. är det likvärdigt? Sedan såg jag på en av bilderna på nätet att det verkar vara en nyansskillnad i färgen på dörr resp. skärm. Sånt tycker jag också är lurigt. vad säger ni? |
kamber |
klar du kan göra det annars skippar du o köpa bilen! o säger HEJDÅ! =)! /Mitt börjar vid 3500rpm när börjar ditt... |
|
Hej, jag skulle undra om bilfirman/säljaren inte ville låna dig bilen för att M-testa... Hur långt är det till bilen som du är sugen på? Björn Markholm |
|
snide |
det är 40 mil ner till bilen, men sedan jag ringt bilregistret och fått ett fax bå bilens uppgifter så har intresset svalnat lite. vad sägs om tre ägare på tre månader. tror inte att det är värt att åka 40 mil för den. vad tror ni? |
| Oj oj..3 ägare på 3 månader..lät ju inte allt för bra..den bilen måste ha ett stort fel,jag hade inte ens tänkt på att fara dit. | |
snide |
nej, jag skiter nog totalt i det. synd... finns ju dåligt med ix:ar till salu, någon som vet någon fin? även intresserad av vanliga 325or. |
netsix |
Istället för att M-testa bilen kan du ta den till en duktig BMW-mek. Blir betydligt billigare så. /netsix |
Tojne |
Tjena snide! från det ena till det andra vill du köpa 15" sommardäck på JP treekrad BMW fälg? Har själv ägt en 325ix som dessa setat på däcken nya sen somras: 205/55/15 x4 av märket Kuhmo + dubbla fälglås till. Du får det billigt har ingen användning av dessa längre! Hör av dig vid intresse Tojne |
|
jag tog en 318i-88 till en bmw-mek i fredags för att konditions testa den..... Tur att jag gjorde det! kammen var slut,kylarvattnet hade inte bytats på ett par år,en bränsle slang läckte bensin i fläkten.... etc etc.... tjejen som hade bilen trodde bara att det var ngn "rem" som behövde spännas... synd bilen var ju fin i övrigt! hon fick en chock när jag berättade hur det stod till.... Gör alltid ett konditions test om du inte är en supermek själv..... /mvh Cato ich liebe BMW! |
|
snide |
Cato: Får jag fråga vad du betalade för konditionstestet? Kan man bara åka till någon bmw mek eller måste man boka tid? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.