AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
700

Pdc Krångel.

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej Hopp. Har fått ett litet problem på min 540 E39-02. Jag har Pdc både bak och fram, således har jag en knapp med en grön diod. Jag har sökt runt lite på forumet, som brukligt, men vill ändå ha några fräscha synpunkter/råd:)

Till beskrivningen: Det som först hände var att när jag lade i backen började Pdc knappens diod att blinka samt att ett pip lät i c:a 2 sec. När jag sen körde iväg så slutade knappen att blinka och slocknade.

Normalt har den börjat lysa i ett fast sken när backen läggs i för att sedan slockna efter det att man kört ett tag. När jag sedan kom ut och skulle åka iväg igen så funkade den precis som den skulle. Så här håller den på lite titt som tätt, när jag sätter mig i bilen så händer det, när sambon kör inga problem (tycker bilen inte om mig:). Hur brukar sensorerna reagera när de går sönder, slutar det bara tvärt eller kan de hålla på och joxa fram och tillbaka? Personligen tror jag på ngt. glapp eller dålig kontakt. Var sitter själva boxen till Pdc sensorerna (sedan modellen)? Kan man smörja kontakterna med ngn speciell spray?

Alla råd/tips emotages tacksamt:)

Vh/ Kermit.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.