AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
922

Slalom på Tullinge med BMW CS 15/5

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Buskul !
Missa inte detta tillfälle.

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag har anmält mig precise. Jag hade tok kul förra året. Nu har jag fått in "sitta still stolen" också i bilen så det ska bli riktigt kul och köra nu när man slipper att hänga i ratten hela tiden!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
165
Göran Benjamin
635CSiA -84
2002 -75
320d -12
2000 Touring -72
318i -88
BMW-vänner,
Slalom, ja, på en del av rundbanan.
Vi utnyttjar "strippen" och taxibanorna så att det bildar en rundbana med varierande kurvor och raksträcka på "strippen".
Det finns fortfarande ett fåtal platser kvar, först till kvarn gäller.
Se länk på första inlägget.

Välkomna!
BMW Club Schweden
Stockholmssektionen
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag längtar till söndag!!! Någon mer som ska ditt?

Mvh Abbe

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Abbe:
Jag ska.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Vi ses på söndag !
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Avklarat och riktigt roligt var det.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Japp, Superkul, ni som aldrig kört med era bilar på bana, ni vet inte vad ni missar...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tack för idag grabbar! Jag var hemma vid 19:00 och var ordentligt trött i kroppen! Jag håller på och överför film och bilder till datorn, bilderna är inget vidare tyvärr! Återkommer när jag sett filmen.

Mvh Abbe

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Kul att träffas Abbe.
Nu ska vi bara försöka lura med dig till Mantorp och övriga planerade bankörningar ;)

Jag hoppas frugan hade lugnat sig när du väl kom hem :D
Någon som vill åka över till Gotland Ring?, den enda banan jag är sugen att testa i Sverige, eller rättare sagt vilken bana passar stora bilar bäst på, som min favoritbana Nürburgring, i september blir det körning där;), kanske i juli också?!

Mvh Stephan

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Stephan,
jag hade nöjet att lägga ett antal varv på Gotland Ring i somras, dels med min dåvarande 325Ci E46, dels några varv med Sörpans M3 E30. Kul bana, trots att curbs och banmarkeringar inte var färdiga när vi var där. Banan är ganska 'teknisk' och bitvis lite småknixig, så stora, tunga bilar är väl inte det optimala. Dock var det en E34 där samtidigt (525i har jag för mig, i ganska buskigt skick, helt i originalutförande) och det gick undan bra med den också!

F.ö. var jag och tjyvkikade på Tullinge en stund på eftermiddagen idag, kul att se så många ta chansen till lite 'banåka'! Gillade Hobbes Z4 skarpt, och snurrningen den röda M3:an gjorde var underhållande! (Det var väl aldrig du, Abbe...??)
Tack till BMW CS Stockholmssektion för ännu ett bra evenemang!

/// Gunnar E.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
gunnare,
Tackar !
Jag hade hoppats att få se den japanröda köra lite.
Väghållning och körglädje har ju fått högt betyg.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hobbe Z4, du behöver inte försöka lura med mig, den du behöver försöka lura är frugan! :-) Nej, allvarligt, hur än jag vill så måste jag avstå de flesta övriga träffar/bankörningar på grund av tids brist och familje situationen just denna sommar.

gunnare, det var inte jag som snurrade! Varvet innan tappade jag koncentration så pass att jag körde fel och åkte in på "depå" området, jag tänkte fortsätta och köra först, men insåg att det var bättre att låta bli de. Det var en av de två bröderna so snurrade, det var ju ena brodern som först fick sladd med den vita M3:an, sen kom den andra i sin röda M3:a. (ledsen att jag har glömt era namn grabbar!

Jag och den vita M3:an hade en otroligt roligt "jakt" på varandra ett par varv.

Mvh Abbe

Kan bara säga att det var en kanon dag,det var premmiär för mig (och min bror) på bana men jag kan säga att det lär inte bli sista gången .Håller med dig Abbe vi hade väldigt rolig jakt..

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Eftersnack och bilder: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.