|
|
|
|---|---|
|
jag håller på å turbo konverterar en e28 528 som sitter i en e30. tänkte bara göra en sneak konvertering och hade planerat och köra den med en mitsu TD04hl-15 turbo. däremot så sitter ju den i typ saab 9000 och min motor e på 2.8l så blir det någon effektiv effektökning eller blir det bara en avgas broms? att den kommer ladda tidigare än en saab borde inte vara så svårt att räkna ut. men borde jag köra på ett lite störra agg om jag siktar på typ 0.6-0.7 laddtryck . | |
|
Det kommer att bli en avgasbroms. Dom där aggregaten har ju mycket små avgashus e.t.c. Satsa på någon bättre. KKK27:a eller något åt det hållet. "blao is the name of the game!" |
|
|
ok.. men typ gt40 lr något sånt e typ samma size eller? någon som vet en bra sida med turbo effekter vid olika avgas flöden m.m.? |
|
| jag åker med ett garret t03 på en 528 de värker mot arbeta lite när man närmar sig 6000 varv typ. inte sådär bra men men | |
|
På tal om avgasbromsar... visst får du mer effekt även om aggregatet är "för litet" på lägre varv... Men lite högre varv så märker du direkt att bilen är tröttare än orginal. Kör själv ett pyttelitet mitsu tc04 agg på min 320 och det bromsar rejält efter 6000rpm, men å andra sidan kan man lägga i nästa växel o ha fullt ladd redan efter en pytteliten stund. __ Letar ritning till wastegate |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.