|
|
|
|---|---|
|
Hej, skall hälla litet omega 917 i motorn vid stundande oljebyte, nu är det så att ventilkåpspackningen är nybytt. Om jag häller på nästan 3% Omega 917 ("mjukmedel för gummi") vad händer då med den nya ventilkåpspackningen? ___ Mvh Patrik N. | |
|
Ring och fråga Länk -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Bättre att ringa hit Länk Eller så tar du en tripp till Vännäs och besöker dom istället "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Det står ju lite grann på deras sida,förebyggande tex. Så det borde inte vara några problem. Kommer du på besök till Vännäs så kan jag ordna kaffe och bullar =) "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
aargh, var i vännäsby idag, men men till helgen blir oljan bytt, omega blandas i till 2,8% ;) ___ Mvh Patrik N. |
|
| Varför ska du hälla nåt mysko jox i oljan då? Är inte oljan bra nog som den är eller...? | |
|
Beror ju på lite vad för bil man häller det i,tex min gammla ford sierra som läckte som ett såll. Vart betydligt bättre efter en behandling med omega. Har hört flera som testat med samma resultat,sen om det är så bra i längden kan man ju diskutera. Min bmw skulle jag aldrig hälla i någon "special mirakel medel" i. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
ventiltätningarna är rätt hårda efter 35000 mil, det är främst dom jag vill mjuka upp (motorn en merca-fyra, kallas M102) brukar byta olja var 800 mil ;) så den smörjan får ligga i så länge sen utvärderas kvallan på 917 om den hjälpte ;) ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Okej,ska bli roligt och höra om det blir någon skillnad "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.