|
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
Vad ligger ni i förbrukning med en 535a som har automat, landsväg och stad ? |
freddes |
Tjena! Min 535i -89 manuell drar 0,9 landsväg o 1,3 stad i genomsnitt o enligt bruksanvisningen ligger automatlådor 0,2 liter över dessa värden BMW for ever Fredde |
Paap Reeder |
Hej - skrev detta på BMWCS gästbok för ett tag sedan: Hej! Har sammanställt bensinförbrukningen till min Bumse genom åren: 385 st tankningar med manuell låda gav 1,53 l/mil i snitt. Min 0,99. Max 1,97. 69 st tankningar med aut gav 1,57 l/mil i snitt. Min 0,95. Max 2,04. Har även info o m vad det kostat.........men varför förstöra humöret med det? Kul är det. Kör så det ryker! MVH /// Paap Reeder |
|
Hej! Det skiljer ju ganska mycket i vikt mellan E28 och E34/39, så du får nog lite olika svar.Jag kan bara svara för E34:an med automat och klima som väger ca:1700kg i tjänstevikt. Med sommardäck, kliman på för jämnan, mestadels landsväg, så drar den ca: 1,1 liter milen. Med vinterdäck, kallstarter och lite mer stadskörning, drar den 1,26 l /milen, (enligt färddatorn). (Trimchip förbättrar förbrukningen vid snäll körning och försämrar vid hård). |
|
|
jag ligger på 1.5 blandad körning med min 530i -89 på Autobahn i 170 ligger den på litern. kika gäran in på mina sidor om bränsleförbrukning på BMW och fyll i era siffror. Länk Surfa in på Länk |
|
MGL |
Hej! 530I-89 samt 635 CSI ca 1.05-1.10 l/mil landsväg 1.20-1.30 l/mil blandad körning (ej hårdkörning) har haft dessa två bilar under flera år och jämfört under många mils körning märker ej någon skillnad på dessa 2 motorer. MGL |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.