AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.237

Nya 7-serien, Oh nej!

Sida 2 av 2
Jag tycker inte det skulle se det minsta löjligt ut med en Alpina. Ja, Alpina tillverkar 21" till E65. Här är en bild: Länk

Däcken verkar dyra, 255/35 ZR 21 fram och 295/30 ZR 21 bak.

Förresten, bilderna på den silvriga 7-serien var inte BMW:s egna.
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
..precis var därför de var bra kanske ;)

/db
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Visst är det ändå lite tragiskt att man måste försvara och argumentera för att bilen kanske blir snyggare när man vänjt sig. Tidigare nya bilar som rullat ut från München har jag hittils tagit till mig utan större problem. Visst, jag tyckte att E36 var snyggare än E46 när E46:an preis kommit ut, men idag är det tvärtom. Likadant med E34 och E39. Problemet med E65 är att det är väldigt få BMW-ägare som kan acceptera designen som en riktigt BMW. Designen kan mycket väl "växa in" och bli OK i mitt tycke, andra kan rent utav tycka att den är riktigt snygg. Kvarstår dock att det här är första gången som jag ser på en ny BMW med avsmak, tycker att den är riktigt ful faktiskt, helt fel utstrålning. Många BMW-fantaster tycker precis samma sak när man läst tidigare inslag. Den nya designen kan mycket väl locka nya köpare, sådana som aldrig tidigare ägt en BMW och tycker att E65:an har en ny och häftig design. Däremot kommer man helt säkert att tappa en hel del tidigare BMW-ägare som inte kan byta in sin skönhet mot en ny 7:a. Vilket är då bäst? Att värna om kunder man redan har eller försöka locka nya kunder som inte vet vad BMW är? Det går faktiskt att förnya en design mer varsamt, titta bara på Mercedes. BMW har också gjort det tidigare. Det finns en väldigt stor risk i att så radikalt ändra en vinnande design, hur nyskapande och modernt den än må vara. Väntar nu med skräckblandad förtjusning på nya 5:an...

Micke
netsix
Bra skrivet mikren-6, håller till fullo med.

Detta kanske inte hör hit men när vi ändå är inne på ful/snygg design så kolla in aston martin vi fick in på firman. Bbbbrrrrr....Länk

/netsix
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Hej
Precis vad jag menade en svart e65 tagen vid rätt vinkel och med alpina fälgar........allt för att dölja hur bilen egentligen ser ut
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Thunderswede: jag menar naturligtvis inte att en BMW inte ska vara vacker, men det kan se så ut när man läser inlägget. Vad jag menar är att jag inte anser att BMW främst designar bilar för att vara vacka, men att man som betraktare kan tycka att de är vackra ändå. Det är, tycker jag, skillnaden mot t.ex Alfa Romeo vars former är mycket mer insmickrande. Föredrar BMW:s mer maskinella design.

mikren-6: kloka synunkter om vanans makt. När E36 kom 1991 var jag fortfarande övertygad om att min E30 var den snyggaste bilen som någonsin skulle produceras och att jag aldrig skulle kunna köpa en E36. Gissa vilken som blev nästa bil...

Det är klart att BMW i första hand inte designar bilar för att tillfredsställa oss entusiaster (i så fall borde E3 fortfarande vara i produktion!) utan för att kränga bilar och dra in kosing till familjen Quandt och alla andra aktieägare. Tiden lär utvisa om den nya designstrategin lyckas med det. Oavsett vilket kan man konstatera att BMW som affärsverksamhet i dag är exempellöst framgångsik i en bilbransch som i övrigt är på väg att konkurrera ihjäl sig själv.

Alla andra: var det ingen som ville diskutera Fords sjuttiotalsmodeller? Tänk er en Taunus GXLR -73 brunmetallic med vinyltak...

Den skiljer sig från mängden kan man säga......

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

Mr
17
Mr P
523 -99
BMW ÄR ute på fel spår helt klart! De blir frånåkta av sina konkurrenter när det gäller bilarnas utseende!
Jag tror inte man vänjer sig vid nya 7-serien, minns ni när förra S-klasse kom, den som såg ut som en stridsvagn?? Den blev så sågad när den kom att MB var tvugna att göra om den helt, vilket blev en succe!

För tillfället är 5-serien, enligt mig, den vackraste bilen ALLA kategorier, den är harmoniska och alla drag är perfekta, den har power och samtidigt sportig och smidig. Den är nästa för bra, den går inte att slå med BMWs nya design tänk!

Jag var på väg att byta in min gamla 3-serie mot en ny med faceliftet men den såg ju ut som en sur torsk, vad har dem gjort?? Blev jättebesviken ! Inget märke slår BMWs körglädje och tidigare slog ingen BMWs design... men NU?? Båda MB, Audi, Jaguar och Volvo gör snyggare bilar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.