AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
883

HC värde hjälp?

bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
hejsan var nyss med min 745 -91 på besiktningen och alla värden var bra förutom HC värdet ...kan det bero på grund av kompresson eller hur ligger det till

mvh patric har sista dan för ombes på fredag...
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
kan bero på massa grejor. men prova att slå i 3 flaskor K-sprit o ha bara ca 15 liter i tanken sänkte mitt HC på min fd merca från 190 till 0

E32:Länk
Paap Reeder
... om HC beror på dålig förbränning så kan inte ens alkalat-bensin sänka det.
Har precis provat det.
Körde till soppatorsk och släppte ut resten - ca 2 liter 98:a oktanigt.
Köpte 15 liter alkalat för 300:- och mätte igen. Inte ett ppm försvann med denna metod.
CO däremot påverkas mycket mer.

Är det dålig förbränning i en cyl så kommer oförbrända kolvätemolekyler ut lika föb.... och HC åker upp.

MVH /// Paap R
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Hade problem med det på min 325ci-94, bytte olja och stift så gick den igenom.
Blev lite sur på BMW då bara för detta var 1997 dvs. bilen var 3 år och var servad helt enligt boken med de ville så klart inte ta något ansvar.

/Fredrik
bm
89
bmw_e28_e34
528i -82
525i Touring -02
735i -92
jaha okey ja då ska jag nog tästa med att göra en helt ny service på den igen så ska vi se hur det funkar tack så hämskt mycket för tippsen =)))

skulle i jäntligen inte gå ut med projektet så tidigt men lite har man avslöjat =)
Besiktade mitt "lok" idag. Var säker på att få ruttna värden på HC. Åkte på HC förra året, då krävdes det nya stift, ny olja, nya fördelarlock och lite k-sprit för att få ner HC från 200 till 90. I år förberedde jag mig med nya lock superheta, (hård körning innan), kattar, 20 liter E85(etanol) och 15 liter bensin i tanken. CO=0.0, CO2500=0.0, Lambda=1.00, HC=006. Tjoho, ett år till i "loket". Luktar lite ättika när man kör.

V12 - rules

Tänk stackars mig som har mellan 2500 och 3000 ppm i hc... Va föresten på carlsson bil i örebro å läste av felkodsminnet och det visade på lambdasonderna!! köpa nya å hålla tummarna ruskit hårt..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.