|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad har ni för bensin förbrukning på era 728:or vid stad/blandat/landsvägkörning, och vad åker ni på för däckdimensioner. Mvh Peter | |
|
215/65/16 Blandad körning: 1.1/mil Stad: 1.3/mil Landsväg. 0.7/mil Vid hård körning har jag lyckats med 1.3 blandad körning, samt 1.0 vid lugn blandad körning. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Hej! Jag kör med 235-60-16 Blandad körniing:1.3/mil Stad: 1.5/mil Landsväg:0.8/mil Tycker att den drar lite mkt i stan. |
|
|
235/50-18 255/45-18 Blandad körning: 1.2/mil Stad: 1.4/mil Landsväg. 0.75/mil har ett genomsnitt sedan ett halvår på 1,23 Så fort släden kommer ut på 90 och motorvägar så sjunker det snabbt. Men alla kallstarter och starter från stillastående sabbar snittet mycket för mig. |
|
|
225/60-16 Blandad: 0,96 Är helt ok för en sån tung bil.. (vart överaskad att den inte tog mer) |
|
|
oj oj om man kom ner i den där förbrukningen Länk |
|
|
Om du lägger den i neutral hela vägen ner i Kassel backarna så kommer du nog ner i liknande landsvägs siffror;) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
tro nog de Länk |
|
|
235/50-18 Blandad körning 1,1-1,2 Landsväg drygt 0,8 1,5 låter mycket , men kan säkert bli så om du kör mycket start/stopp i köer, korta sträckor och många kallstarter. Hur går bilen ? Känns den trött på låga varv? Mvh Janne |
|
|
215/65/16 M+S blandad: 0,9 Thomas Lj. |
|
| Ja den känns lite trött på låga varv.Kör ganska mkt korta sträckor i stan.Men tycker att den drar lite för mkt i stan.Körde tidigare en 730 md lilla v8 tyckte att den var snålare.Då hade jag även större fälgar på.Den låg runt 1,3 i stan. | |
|
Hmm, det här var intressant läsning :) 750'n ligger nu på ett snitt runt 1.35, då är inte det alltför mycket mer än vad lilla 6'an skulle dragit, känns betryggande :) |
|
|
Darklight: Du menar alltså att du och 'PW' snittar samma förbrukning, blandad körning, trots att han kör 728 och du kör 750?? Du måste ha en mycket finjusterad 12a... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven_: Verkligen. Alternativt kör jag mycket lugnare vilket verkar ganska otroligt.. Hittills har jag dock endast gått på vad färddatorn säger mig, har inte gjort någon verkligen uppmätning (mha full tank och trippmätaren) Jag körde sträckan Linköping-Uppsala på 0.96 för 2 veckor sedan, landsvägskörning, visst, men jag var förvånad att man kunde komma under litern med 12:an |
|
|
Darklight, roligt att du har slagit till på en 750 e38 nu, Darklight! |
|
|
Hej! Kul att så många kom med i denna tråd...=)..Tänkte uttöka den den lite med att ställa samma fråga till er övriga e38 ägare oxå.Anledningen till denna tråd är att se e38:ans olika bensinförbrukning mellan olika motorer och däckdimensioner. Mvh Peter |
|
|
Darklight: Vad kan jag säga...imponerande siffror! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
| Imponerade att en V12 med 2 ventilsteknik och avsaknad av vanos kan dra lika mycket som en 6:a med 4 ventilsteknik och vanos. | |
|
stad 1,5-1,7 landsväg 1,2-1.4. 110-140km Länk |
|
|
Vi får väl se om förbrukningen kommer ändra sig den närmaste tiden.. just nu står den still pga solgardinsmekande :) Än så länge har jag inte hunnit köra så mycket egentligen, en hel del stadskörning dock... (Men som sagt, 30 mil landsväg med 0.96 innan gör ju att förbrukningen kanske fortfarande är på väg upp) |
|
|
samma här "Blandad körning: 1.1/mil Stad: 1.3/mil Landsväg. 0.7/mil Vid hård körning har jag lyckats med 1.3 blandad körning, samt 1.0 vid lugn blandad körning." Kör med 235/45/17 som jag vill byta till 19 tummare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.