|
|
|
|---|---|
|
Jag fick faktiskt en BMW som jag håller på att göra i ordning. Kylarbyte, nytt avgassystem osv. Men jag har ett problem, nåja, det är nog fler egentligen men vi börjar med det här. Vissa instrument är döda så som varvräknare, temp, bensinförbrukning. Hastighetsmätare och soppamätare fungerar. Kan det måhända vara SI-batterierna som behöver bytas eller finns det andra fel som resulterar i samma fel? Den skumma motorn då? Ja, den går och knackar lite och har antagligen gått varm eftersom kylaren hade spruckit i plasten. Men det som är skumt är att den ligger på ett visst varvtal, ungefär 1200 rpm gissningsvis, när den är kall men när man drar upp oljestickan (!?!) så sjunker den i varv till ca: 7-800. Kan det vara dålig komp och att det byggs upp ett tryck? Tycker det låter långsökt men är det någon som har ngt annat förslag? /MrJimLov | |
|
att den skjunker i varv e helt normalt... /// BMW E28 POWER!!! |
|
|
Välkommen till forumet! Ja, börja med att byta SI-batterierna. Tomgången ska sänkas om man drar upp oljestickan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erikw. Då börjar jag med att byta batterierna. Tack för svaren. =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.