|
|
|
|---|---|
Gudrun |
om man sätter en större dumpventil "reagerar" turbon snabbare då, och vad för sorts dumpventil ska man ha |
|
Med "reagerar" så menar du hur tidigt turbon börja ladda? Om så är fallet så har dumpen ingen större roll i det hela. det som det hänger på då är turbon i sig, mappningen och hur bra "luftflöde" det är i grenröret och avgasröret. |
|
Gudrun |
ok, kan man justera in wastegaten så den öppnar tidigare, fast då kanske man behöver en annan dumpventil |
| mindre avgas hus kanske? | |
|
Annan kamaxel Bättre flödande topp med bra gashastighet. Högre komp. Mindre avgashus. Lustgasmatning.. Bättre utformat grenrör. Mer motorvoly (slag etc).. Ja det e mycket man kan göra :) |
|
|
Responsystem. Kanske inte det lättaste, men värt att näma är det ju. "blao is the name of the game!" |
|
Smiley© |
Wastegaten ska inte öppna tidigare, den öppnar för att turbon inte ska ladda för mycket så motorn spikar sönder. Så öppnar wastegaten tidigare så får du ett lägre laddtryck... vilket du inte vill antar jag! Jag hade nog satsat på ett mindre turbinhus (avgashus), då laddar den tidigare, men om du tar ett för litet turbinhus så dör turbon ut tidigare också. Och efter såna modifieringar antar jag att man måste mappa om sprutet för att det ska lira okey, men det kanske beror lite på hur stor skillnaden är mellan turbinhusen... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.